اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

13 هزار و 66 تن مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 13 هزار و 66 تن گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون، در این استان خبرداد.

13 هزار و 66 تن مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

برزو هیبتیان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: 13هزار و 66 تن مرغ گوشتی و 2 هزار و 82 تن تخم از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده است.

وی افزود: 20 درصد این مرغ‌های گوشتی به استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد صادر شده است.

هیبتیان با بیان اینکه در سال جاری 20 هزار قطعه توسعه مرغداری در استان انجام شده است، تصریح کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر300 میلیون تومان انجام گرفت و توانست برای هشت نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل کند.

معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دو کشتارگاه 8 هزار تنی و یک کشتارگاه 4 هزار تنی مرغ دراستان وجود دارد، گفت: سالانه ظرفیت کشتار 20 هزار تن مرغ سالم را داریم که 25 درصد آنها ضایعات است و این ضایعات 100 درصد به صنایع تبدیلی و تکمیلی تبدیل می‌شود.

هیبتیان با اشاره به میزان شیر تولیدی در این استان، بیان داشت: سالیانه 250 هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که از این میزان 130 هزار تن به مصرف خود استان می‌رسد و 120 هزار تن نیز به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

وی متذکر شد: برهمین اساس برای صادرات شیر به سایر استان‌های کشور و یا واردات شیر از دیگر استان‌ها هیچ محدودیتی در این استان وجود ندارد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 168 مرغداری گوشتی فعال و 110 مرغداری گوشتی در دست مطالعه تا احداث در استان وجود دارد.

انتهای پیام/68004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول