اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خاک عسلویه از استان بوشهر جدا شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: عسلویه متعلق به استان بوشهر است و قطعا اجازه نمی‌دهیم که یک وجب از خاک عسلویه از استان بوشهر جدا و به جاهای دیگر ملحق شود.

اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خاک عسلویه از استان بوشهر جدا شود

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی به شهرستان شدن عسلویه استان بوشهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه از مدت‌ها قبل شاهد این بودیم که بعضی از خواص، مسئولان، متصدیان و متولیان استان فارس به دنبال این بودند که بخشی از عسلویه و خاک استان بوشهر را انتزاع کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت‌های سابق نیز چنین طرحی را دنبال می‌کردند و به بهانه دسترسی به دریا می‌خواستند بخشی از عسلویه را انتزاع و در اختیار خودشان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتزاع بخشی از عسلویه استان بوشهر به فارس یک کار ناپسند و خلاف عرف اخلاقی است و این احساسات مردم استان بوشهر را برانگیخته کرد.

موسوی‌نژاد افزود: بعد از این ما مشاهده کردیم که دوباره متولیان دنبال این بودند که چنین کاری را انجام دهند منتهی به بهانه‌های متعدد که ما از استان بوشهر نمی‌خواهیم انتزاع داشته باشیم بلکه از استان هرمزگان، از وزارت کشور، نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور درخواست‌هایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم این کار کار درستی نیست اولا ما مرزهایمان مرز مشخص شده‌ای نیست ولی تابلوهایی زده شده است و حوزه استحفاظی را مشخص کرده است و هیچ‌گاه مرز را درست نکرده‌ایم که دیگران اجازه سرمایه‌گذاری در دریا یا دیگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را نداشته باشند، این‌ها می‌توانستند این کارها را انجام بدهند و الان هم می‌توانند انجام دهند.

موسوی نژاد افزود: اگر می‌خواهند در حوزه دریا به بهره‌برداری برسند می‌توانند این کار را انجام دهند و چه دلیلی دارد که حتما در اختیار خود یک استان باشد، آیا اگر استان‌های دیگر یا خود استان ما به دیگر مناطق تعرض بکند و بخشی از مناطق این‌ها را درخواست کند که به استان دیگر ملحق شود آیا این‌ها برخواهند تابید.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من فارسی‌ها باید بیشتر از هر چیز به واقعیت‌های اجتماعی و پدیده‌هایی که وجود دارد توجه کنند و نباید در این راستا عمل کنند.

موسوی نژاد گفت: طبیعی است یک وظیفه در قبال مردم داریم و مردم از ما مطالبه می‌کنند و از ما می‌خواهند و خواسته و مطالبه مردم هم به حق است که به هر نحوی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، طمع‌ورزی‌ها، دست‌اندازی‌ها و چنگ‌اندازی‌ها بایستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا مقاومت می‌کنیم و می‌ایستیم و با هر طریقی که باشد از ابزارها و از فرصت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر استفاده می‌کنیم و در مقابله و مخالفت با چنین حرکتی ایستادگی خواهیم کرد.

موسوی‌نژاد گفت: عسلویه متعلق به استان بوشهر است و قطعا اجازه نمی‌دهیم که یک وجب از خاک عسلویه از استان بوشهر جدا و به جاهای دیگر ملحق شود.

وی بیان داشت: مردم استان بوشهر یکپارچه هستند و این یک خواسته به حقی است و ما هم دنبال می‌کنیم و بارها گفته‌ایم که اگر شهرستان‌شدن عسلویه بر این اساس باشد طبیعی است که ما مخالفت می‌کنیم ولی اگر واقعا این پشت و پرده‌ها نباشد و برای پیشرفت، توسعه، رشد توسعه منابع انسانی و اقتصادی عسلویه بوشهر باشد هیچ اشکالی ندارد و مخالفتی هم نخواهد بود.

انتهای پیام/66001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول