اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیر اجرایی شورای زکات کشور در مازندران خبر داد

مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی مردم در پرداخت زکات

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیر اجرایی شورای زکات کشور گفت: مردم در بحث نذورات و پرداخت زکات، مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی طی 16 سال داشتند.

مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی مردم در پرداخت زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، حسین نبی‌لو پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران و مسئولان زکات استان مازندران اظهار داشت: اجرای برنامه جمع‌آوری زکات در کشور از سال 75 صادر شد.

وی تصریح کرد: تا سال 83 و در دوره اصلاحات توفیقی برای جمع‌آوری زکات در کشور حاصل نشد و طی هشت سال دوره اصلاحات، 310 میلیون تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد.

سرپرست دبیر اجرایی شورای زکات کشور میزان جمع‌آوری زکات را در هشت سال گذشته در کشور مبلغ 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ اعلام شده غیر از وجوهی است که مردم به صورت نذورات پرداخت کرده‌اند.

این مسئول زکات کشور در ادامه در مورد وجوه جمع‌آوری شده زکات در کشور گفت: هزینه احداث 5 هزار و 655 مسجد در کشور به مبلغ 182 میلیارد تومان از محل زکات پرداخت شد.

نبی‌لو دیگر اقدمات انجام شده برای احیای زکات در کشور را قرار دادن ردیف بودجه‌ای برای زکات در سال 91 عنوان کرد و گفت: به خاطر محدودیت‌های منابع مالی که در کشور وجود داشت، این امر تاکنون عملیاتی نشد.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت مناسب مردم مازندران در پرداخت زکات گفت: مردم مازندران علاوه بر مشارکت مناسب در اکرام ایتام در بحث زکات نیز به وظیفه شرعی خویش به خوبی عمل کردند.

این مسئول ادامه داد: کمک 26 میلیارد تومانی مردم مازندران در پرداخت صدقه قابل تقدیر است.

سرپرست دبیر اجرایی شورای زکات کشور میزان جمع‌آوری زکات فطریه در کشور را 142 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بحث نذورات نیز مردم حدود چهار هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مبلغ نذورات پرداختی مردم به خوبی هدایت شود بسیاری از نیازمندی‌های کشور برطرف می‌شود.

انتهای‌پیام/86004/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول