اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان غربی:

راه‌یابی 2 کارآموز آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: 2 کارآموز نخبه آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان راه یافته‌اند.

راه‌یابی 2 کارآموز آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه،اظهار داشت: بین جوانان ظرفیت‌های زیادی نهفته است که باید بسترهای مورد نیاز به شکل مطلوب فراهم شود تا استعدادهای آنها تقویت شده و این توانایی‌ها در راستای توسعه و عمران استان چه بسا کشور به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، بسترسازی برای ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی کمبودهای نهفته در آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای، برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع کمبودها باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه برپایی مسابقات در ارتقای توانایی‌های جوانان مؤثر است، اضافه کرد: ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد انگیزه بین شرکت‌کنندگان برای کسب مهارت، بسترسازی برای شکوفایی و کشف استعدادهای جوانان از اهداف برگزاری مسابقات المپیاد ملی مهارت قلمداد می‌شود.

وی به راه‌یابی 2 کارآموز نخبه آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان اشاره کرد و افزود: امید شاطرزاده کارآموز نخبه رشته جواهرسازی و یاسمین علی اشرف کارآموز نخبه رشته راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت به اردوی تخصصی آماده‌سازی چهل ‌و دومین مسابقات جهانی مهارت 2013 که در آلمان برگزار می‌شود، راه یافتند.

اسعدی گفت: این 2 کارآموز عضو تیم مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در دوازدهمین المپیاد ملی مهارت بودند که با حضور در عرصه ملی، با 5 مدال طلا، 2 برنز و 4 دیپلم افتخار رتبه دوم کشور را کسب کردند.

وی بیان داشت: تجربه حضور جوانان ایران اسلامی در مسابقات جهانی مهارت و رقابت با نمایندگان اعزامی از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، برنامه‌ریزی آموزشی و ارزش‌یابی مهارت اهمیت رقابت‌های ملی و جهانی را چند برابر کرده است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهانی مهارت (WSI) هر 2 سال یک ‌بار مسابقات جهانی مهارت را برای دست‌یابی به استاندارد‌های جهانی مهارت در تجارت، خدمات، صنعت و ارتقای آموزش‌های حرفه‌ای برگزار می‌کند.

وی شرکت در این مسابقات را در ارتقای روحیه خودباوری و توانایی‌های جوانان مؤثر دانست و گفت: جوانان نیز برای شرکت در این مسابقات اظهار علاقه می‌کنند.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول