اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

مدیران موجب یاس مجموعه خود نشوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدیران باید بشیر باشند و نشاط و شادابی مجموعه خود را حفظ کند و نگذارند کارکنان دچار یاس و دلمردگی شوند.

مدیران موجب یاس مجموعه خود نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی صبح امروز در دومین گردهمایی معاونان روسای ادارات و نواحی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: حضرت موسی‌ابن عمران هنگامی برای رفتن به میقات از قوم خود جدا شد، مورد عتاب خداوند قرار گرفت.

به گفته ایمانی بنابر آیه شریفه «فاستقم کما امرت و من تاب معک»، همراهی با مردم از اصول مدیریت الهی است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بنابر آیه «انا ارسلناک شهدا مبشرا و نذیرا داعیا الی‌الله به اذنه و سراجا منیرا»، این پنج خصوصیت ذکر شده برای رسول اکرم (ص) برای هر مدیری صادق است.

امام جمعه شیراز افزود: شاهد بودن به معنای اشراف و آگاهی و اطلاع از زیرمجموعه بوده و لازم است که یک مدیر آگاهی کاملی از مجموعه زیردست خود داشته باشد.

ایمانی ادامه داد: شهادت «عن رویته» محقق می‌شود یعنی مدیر باید در مورد اموری که در مجموعه وی می‌گذرد به یقین برسد.

وی خاطرنشان کرد: چنانکه آگاهی مدیر از مجموعه مدیریتی خود ضروری است در تعلیم و تربیت صحیح نیز باید خلقیات، نیازها و عوامل تنزل و تعالی متعلم را شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: دومین شرط یک مدیر بشیر بودن است به این معنا که مدیر باید نشاط و شادابی مجموعه خود را حفظ کند و نگذارد دچار یاس و دلمردگی شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر انسان به آینده نا‌امید شود هیچ مادری باردار نشده، هیچ بذری در زمین پاشیده و هیچ کار و فعالیتی انجام نمی‌شود.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: نذیر بودن مدیر نیز به این معنا است که اگر افرادی در مجموعه به سمت خوبی گام بر نداشتند با قدرت قهریه آنها را به سمت صحیح سوق دهد.

به گفته وی، دو شرط دیگر که برای مدیریت الهی و داعیا‌الی‌الله بودن مدیر الزام دارد، این است که یک مدیر باید تمام امور مجموعه را برای رسیدن به آن هدف متعالی هماهنگ کند.

ایمانی در ادامه افزود: یک مدیر مکتبی باید دارای فاعلیت و قابلیت باشد یعنی بتواند نور را بپذیرد و به دیگران انتقال دهد و همچنین هر جامعه‌ای که این نوع مدیریت در آن حاکم باشد از ایستایی محفوظ مانده و همواره به سمت قله‌های اعتلا و تعالی پویایی دارد.

ایمانی با بیان اینکه گفتمان ولایت در این کشور از سال 1342 شروع شده است، ادامه داد: در گفتمان ولایت، اجمال و تفصیل، مطلق و مقید و عام و خاص وجود دارد اما تعارض، تخالف و تناقض در آن دیده نمی‌شود.

به گفته وی، حضرت امام خمینی (ره) از سال 43 که بحث مالکیت رود اردن مطرح شد اساس اسرائیل را زیر سئوال برد و در سال 67 نیز همچنان بر موضع نابودی رژیم صهیونیستی بود.

نماینده ولی فقیه در فارس این یک‌دستی و انسجام درونی گفتمان ولایت را به سبب خط سیر آن دانست که به سمت الله است و گفت: در گفتمان الهی زمانی که راه یکی شد اختلاف از بین می‌رود چرا که افراد به دنبال یک هدف هستند.

این مسئول اضافه کرد: در گفتمان‌های دیگر دیده می‌شود که افراد هر روز یک موضع دارند روزی یک چیز را عنوان و روز دیگر همان را نقد می‌کنند اما در گفتمان ولایت این گونه کج‌وری دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: وقوف به عرفات و وقوف به مشعر دو رکن قبولی حج است و وقوف به معنای کنار یکدیگر بودن مسلمانان و مومنان است که در تمام مقاطع باید حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های فرهنگی در زمینه تداوم انقلاب از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

محمد حسین روزی طلب افزود: مسئله سبک زندگی، مباحث بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی نیز همواره باید توسط مدیران آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول