اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

عدم آموزش مدیران، زمینه‌ساز تحمیل افراد نالایق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: عدم مدیران آموزش دیده در استان سبب شده است که با خالی شدن پست مدیرتی، افراد با نفوذ سفارش برخی از افرادی نالایق را بعضا از اطراف و اکناف داشته باشد.

عدم آموزش مدیران، زمینه‌ساز تحمیل افراد نالایق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح آموزش مدیران با بیان اینکه این کار کارشناسی و مدیریت آن با اندیشه کارشناسانه و همه جوانب بوده است، اظهار کرد: نقش سرمایه انسان‌ها و اهمیت به عنوان یکی از منابع مهم یک کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در سند توسعه بسیاری از کشورها دارای این سرمایه انسانی است که بر پایه آن برنامه ریزی برای پیشرفت صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با یک کالبد شکافی کارشناسانه در تاریخ کشور می‌بینیم که این موضوع که مدیریت و توانمند سازی کار مبتنی بر علم و ریشه در تاریخ حداقل 150 سال پیش دارد در اندیشه مفاهیم روشنفکران نسل اول مطرح شده است.

وی سر چشمه این تعلیمات را از دارالفنون عنوان کرد و گفت: باید یک مقدار واقع بینانه و مسائل را به سمت ارزیابی فرهنگی و خلقیات مورد شناخت پیش برد.

ذاکر اصفهانی به 110 مرکز آموزش عالی، 10 هزار عضو هیئت علمی و 200 هزار دانشجو اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنونی ما نداشتن مدیران آموزش دیده به علوم روز است و همین خلأ سبب می‌شود که وقتی در یک اداره کل مدیر می‌خواهند همه هجمه‌ها به سمت انتخاب فردی رود، اما بعضاً افراد نالایقی تحمیل و از اطراف و اکناف سفارش می‌شوند.

وی افزود: اگر مدیر لایق داشته باشیم، چنین مشکلی پیش نمی‌آید که برخی از افرادی که نفوذی هستند، موجب واسطه‌گری برای روی کار آمدن فردی شوند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به این کار کشور اعتقاد داریم، اظهار کرد: آموزش مدیران لایق و خوبی در استان گام بسیار خوبی است که باید در طول این مدت تلاش کنیم و به سمت تخصصی پیش رویم.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به جلسات هم اندیشی و نیز برگزاری 14 جلسه همایش خشکسالی در دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک برای ارتقای فکری مدیران  همایش تولیدات ارگانیک در سطح بین المللی و با حضور دانشگاهیان و اساتید و کشاورزان برای نخستین بار برگزار و 50 نوع خوراک ارگانیک معرفی می‌شود.

ذاکر اصفهانی همچنین با اشاره به تولیدکنندگان غذای سالم به 200 فرآورده غذایی  در استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار این تعداد فرآورده غذایی به مهر استاندارد منقوش می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش انرژی هسته‌ای در تولید کشاورزی در استان خبر داد و افزود: انرژی هسته‌ای را بیش از اینکه از لحظ کاربردی در علوم بررسی کنند، سیاسی کرده‌اند در حالی که انرژی هسته‌ای در سطح مختلف زندگی تأثیر‌گذاری دارد.

استاندار اصفهان گفت: شرایط جدید آلاینده‌های زیست محیطی دنبال می‌شود و در عرصه مادی این امر نیازمند جلسات مرتبط علمی است که در پرتو آن در بخش علوم انسانی نیز باید کار اقتصادی کرد.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول