اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خبر داد

برگزاری 400 برنامه فرهنگی دهه فجر در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: در دهه فجر بیش از 400 برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در استان همدان توسط کمیته کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

برگزاری 400 برنامه فرهنگی دهه فجر در همدان

پرویز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه جشنواره کتیبه‌های سفالی با موضوع اسماء پیامبر به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) در هفته وحدت با هدف آشنایی مخاطبان با زندگی پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود، اظهار داشت: مسابقه حدیث پیامبر و معرفی شخصیت آخرین پیامبر خداوند، معرفی شخصیت حضرت امام (ره ) با عنوان «امام خوب من» و رهبر فرزانه انقلاب و شخصیت‌های انقلابی از دیگر برنامه‌های کمیته کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر می‌توان به برگزاری مراسم جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای روزشمار انقلاب از ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور تا پیروزی انقلاب اسلامی به صورت دیواری و برگزاری جشنواره قرآنی در قالب نقاشی اشاره کرد.

مسئول کمیته سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کودکان و نوجوانان ادامه داد: مراکز کانون استان متناسب با ایام دهه فجر فضاسازی و آذین‌بندی خواهند شد و کتاب‌هایی با موضوع انقلاب برای کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در روزهای دهه فجر مسابقه سرود نغمه‌های رهایی ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه سفال با عنوان نماد مقاومت و پیروزی ویژه کودکان و نوجوانان، بازگویی قصه‌های انقلابی، معرفی وقایع و نمایش فیلم با موضوع انقلاب در سطح مراکز کانون از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جشن آدم برفی با موضوع انقلاب را خواهیم داشت، یادآور شد: برای کودکان و نوجوانان مسابقه کارت پستال سازی و نشریه دیواری با موضوع انقلاب، مسابقه ادبی (جمله‌نویسی با موضوع وقایع انقلاب) در تمام مراکز کانون استان را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی و آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا با مشارکت معاونت شهرداری خبر داد و افزود: در ایام الله دهه فجر بیش از 120 عنوان برنامه با موضوع سرگرمی و بازدید عموم مردم از نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان تصریح کرد: برگزاری نمایش تحکیم خانواده با عنوان سبک زندگی اسلامی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهیدان با حضور کارکنان کانون، سفال‌گری با موضوع درست کردن ماکت راهپیمایی و پایین آوردن مجسمه‌های شاه از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان تصویر افتخار و قاب‌سازی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این برنامه کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار نقاشی، خوشنویسی و عکاسی متناسب با انقلاب و دهه فجر را از طریق موبایل عکس گرفته و با قاب‌سازی آن در مسابقه عکاسی شرکت کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: مراکز کانون در ایام دهه فجر در راستای آشنایی بیشتر مردم با انقلاب اسلامی فیلم‌هایی متناسب با موضوع انقلاب را برای کودکان و نوجوانان با 50 درصد تخفیف پخش خواهند کرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن و جمع‌آوری امضاء طومار از برنامه‌های ویژه کمیته کودک و نوجوان در روز پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های کانون است.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول