اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مدیریت استان درصدد تولید محصولات کشاورزی سالم است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: هر چه بتوان محصول سالم‌تری را به مردم ارائه داد، نیاز به افزایش تعداد بیمارستان‌ها و تولید دارو کمتر می‌شود و رویکرد مدیریت استان نیز توسعه و ترویج تولید این محصولات است.

مدیریت استان درصدد تولید محصولات کشاورزی سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ماشین‌آلات و خدمات وابسته اظهار کرد: برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی ایران در اصفهان با هدف بسترسازی در حوزه ارتقای کشاورزی ایران و استان پهناور اصفهان، مایه خرسندی است.

وی خطاب به مهمانان خارجی این نمایشگاه گفت: ظرفیت‌ها و گونه‌های خاص حیوانی و گیاهی که در شهرستان‌های شمال، غرب، جنوب و شرق استان وجود دارد و نیز تنوع آب و هوایی و کثرت گونه‌های گیاهی اصفهان، نمونه‌ای از ظرفیت‌های توسعه کشاورزی ایران است و در این راستا باید با استفاده از توانمندی‌های بالقوه مادی و معنوی زمینه مناسب برای تعامل بیشتر با سایر کشورها و اقوام فراهم شود.  

استاندار اصفهان وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی مهم کشور در استان اصفهان را بستری مناسب برای ارتباط با دیگر کشورها در حوزه کشاورزی دانست و اظهار کرد: سرمایه بخش خصوصی امتیازی بزرگ برای این استان است و شاید بتوان گفت که این استان قطب اول اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد. 

وی زیرساخت‌های علمی و فنی استان و کشور را سبب رشد در بخش‌های نانو تکنولوژی و نئوتکنولوژی دانست و بیان کرد: موضوع انرژی هسته‌ای نیز به منظور استفاده در بخش‌های مختلف مانند صنعت کشاورزی و با هدف استفاده از دانش برای ارتقای سطح کیفی تولیدات مد نظر است.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: تولیدات باغی استان، انار اصفهان و سیب سمیرم از جمله محصولاتی است که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود و از شهرت جهانی برخوردار است که باید در راستای گسترش بازار صادراتی این محصولات تلاش‌های بیشتری کرد.

انتهای پیام/63001/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول