اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی همدان:

بیش از 2 هزار هنرمند همدانی کارت مهارت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: 2 هزار و 476 هنرمند استان همدان موفق به دریافت کارت مهارت فنی از اداره فنی و حرفه‌ای شدند.

بیش از 2 هزار هنرمند همدانی کارت مهارت دریافت کردند

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 41 هنرمند به ادارات فنی و حرفه‌ای برای بررسی مهارت معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در استان همدان 2 هزار و 479 هنرمند کارت مهارت دریافت کرده‌اند و 2 هزار و 118 نفر از هنرمندان بیمه شده‌اند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: در نهاوند 160 هنرمند رشته گلیم‌بافی، در اسدآباد 17 هنرمند در رشته ساخت ساز سنتی، در رزن در رشته خراطی 67 نفر، در ملایر 470 نفر در رشته منبت چوب و در تویسرکان 565 هنرمند موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار 479 هنرمند در استان همدان دارای کارت مهارت فنی هستند، ادامه داد: 2 هزار و 128 هنرمند در شهرستان همدان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که 530 نفر بیمه روستایی و 884 نفر بیمه زنان هستند.

وی با بیان اینکه 884 هنرمند از بانوان همدانی بیمه شده‌اند، افزود: هنرمندان بیمه‌ شده در رشته‌های سراجی، نقاشی روی سفال، سفال نقش‌ برجسته، سرمه‌دوزی، قلاب‌‌بافی، کنده‌‌کاری روی سفال، منبت چوب، گلیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی و گیوه‌بافی فعالیت می‌کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: در شهرستان همدان 2 هزار و 500 هنرمند برای دریافت کارت مهارت به ادارات فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند که یک‌ هزار و 200 نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

وی به تعداد افراد معرفی شده به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در شهرستان همدان 820 هنرمند، در بهار 470 هنرمند، 565 هنرمند در تویسرکان، 172 هنرمند در نهاوند، در شهرستان اسدآباد 13 نفر و در رزن 87 هنرمند برای بیمه معرفی شده‌اند.

عباسی در پایان هنرمندان بیمه‌شده روستاهای همدان را 110 نفر عنوان کرد و بیان داشت: در شهرستان ملایر 180 نفر، در تویسرکان 160 هنرمند، در نهاوند 60 نفر و در رزن 20 نفر از هنرمندان روستایی بیمه شدند.

انتهای پیام/89003/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول