اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

از ظرفیت گردشگری همدان به درستی استفاده نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت و قابلیت‌های گردشگری همدان به درستی استفاده نشده است.

از ظرفیت گردشگری همدان به درستی استفاده نشده است

احمد آریایی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها بسترساز تبیین ابعاد گردشگری همدان است، افزود: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیاری در امر گردشگری و توسعه است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی تداوم حضور گردشگران در استان را زمینه‌ساز درآمدزایی و شناساندن همدان به دیگر مناطق دانست و بر لزوم استفاده از این ظرفیت تأکید کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی در همدان ادامه داد: زمستان همدان بسیار زیبا و دل‌انگیز است و باید از این ظرفیت برای شناسایی جاذبه‌های طبیعی همدان استفاده کافی و وافی را برد.

وی با انتقاد از اینکه این جشنواره تنها در همدان برگزار می‌شود، تأکید کرد: سایر شهرستان‌های استان نیز باید از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه باید بودجه‌های استانی را برای کل استان هزینه کرد، اظهار داشت: کلان‌نگری موجب رشد و توسعه تمام شهرستان‌های استان را فراهم می‌آورد و باید به این مهم توجه شود.

*بودجه‌های استان متوازن هزینه شود

به گفته وی اینکه بودجه‌های استان به طور خاص در جاهای خاص هزینه شود با عدالت‌ سازگاری دارد و باید همواره این چنین باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید این نوع رفتار خود را اصلاح کنند، گفت: چه اشکال دارد یک فعالیت فرهنگی و نشاط‌آور همه مردم استان را درگیر خود کند، درست مثل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که فضای شادی را برای تمام استان ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به حضور سفرا و کارداران در این جشنواره، انتقال فرهنگ متعالی ایران اسلامی به جهان را از اثرات این جشنواره دانست و اظهار داشت: باید مواظب باشیم به اسم نشاط، تنوع و یا کار فرهنگی، راه را خطا نرویم و با رعایت مسائل شرعی و قانونی، زمینه انتقال فرهنگ خود و تأثیرگذاری بر دیگر کشورها را مهیا کنیم.

آریایی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری استان همدان به درستی استفاده نشده است، افزود: باید تمام مناطق تاریخی، گردشگری و جاذبه‌های تاریخی استان شناسانده شود نه اینکه تنها روی چند مکان خاص تمرکز کنیم.

وی تمرکز بیش از حد بر روی برخی مناطق گردشگری و بی‌تفاوتی نسبت به دیگر جاذبه‌های گردشگری در استان را زمینه‌ساز ایجاد شبهه دانست و گفت: برای رشد متوازن استان همدان باید با برنامه‌‌ریزی درست، جاذبه‌های توریستی و گردشگری را معرفی کرد.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول