اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد

تفکیک زباله از مبدأ در سه منطقه شهر قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح تفکیک زباله در مبدأ در سه منطقه از شهر قم خبر داد و گفت: این طرح باید در تمام مناطق شهری اجرا شود.

تفکیک زباله از مبدأ در سه منطقه شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید سیف‌الدین موسوی امروز در جلسه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های این سازمان پرداخت و تاکید کرد: هر روز بالغ بر 700 تن زباله توسط شهرداری از سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود.

وی در خصوص ترکیب پسماندهای زباله در شهر قم گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش پسماند زباله‌های صنعتی، خانگی و بیمارستانی در قم هستیم و در شرایطی که در سال 85 روزانه فقط 80 تن زباله در قم جمع‌آوری می‌شد این میزان به 700 تن رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ضرورت بهره‌برداری و بازیافت زباله‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که با اجرای این طرح بتوانیم به وسیله بازیافت زباله انرژی استحصال کنیم و این طرح هم‌زمان با هفته هوای پاک رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تولید گاز متان از زباله‌ تصریح کرد: از گاز متان می‌توان در تولید برق استفاده کرده و به وسیله آن هزینه‌ها را کاهش داد.

موسوی به وضعیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد و یادآور شد: این طرح هم‌اکنون در مناطق یک، سه و چهار شهر قم اجرایی می‌شود و البته هنوز در مراحل آغاز طرح هستیم و تا حصول نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی تفکیک زباله به صورت کامل را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی بتوانیم شاهد تفکیک کامل زباله‌ها در تمام مناطق شهری قم باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله در مقصد خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در مقصد نیز با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم و از سال آینده این پروژه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول