اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سلمانشهر:

بحران زباله سلمانشهر جدی است

خبرگزاری فارس: شهردار سلمانشهر گفت: بحران زباله در سلمانشهر جدی است.

بحران زباله سلمانشهر جدی است

سید امیر حسینی‌جو امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در عباس‌آباد با ابراز نگرانی از وضعیت زباله این شهر افزود: بحران زباله در سلمانشهر بسیار جدی است و در حال حاضر محل مناسبی برای دپوی آن در این شهر وجود ندارد.

حسینی‌جو با بیان اینکه در محل فعلی دفن زباله جایی برای زباله‌های جدید وجود ندارد، تصریح کرد: معیارهای لازم برای دپوی زباله نیز در این مکان وجود ندارد.

شهردار شهر توریستی سلمانشهر با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، خاطر نشان کرد: سلمانشهر در روزهای عادی بیش از 50 تن زباله دارد که این میزان در ایام تعطیل سال و به ویژه تعطیلات نوروزی که شاهد حضور میلیونی گردشگران داخلی و خارجی در این شهر توریستی هستیم، به چندین برابر می‌رسد.

وی گفت: شهرداری طبق قانون فقط مسئول جمع‌آوری و حمل زباله است و تهیه زمین مناسب برای دپو و یا انجام هر گونه عمل دیگر بر روی زباله‌ها، به عهده وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است و لذا هر مکانی را که فرمانداری شهرستان برای این امر معرفی کند، زباله‌ها توسط شهرداری جمع‌آوری و به آن نقطه انتقال داده می‌شود.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: در صورت معرفی زمین مناسب از سوی فرمانداری، شهرداری آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه حل مشکل زباله را نیز دارد و هزینه‌های لازم پرداخت می‌کند.

*انتقال بازار هفتگی

حسینی‌جو در مورد روشن شدن وضعیت بازار هفتگی(یکشنبه بازار) سلمانشهر که وجود آن در مرکز شهر به نوعی با موقعیت توریستی این سلمانشهر مطابقت و همخوانی ندارد، اذعان داشت: سه قطعه زمین در سه نقطه منطقه تازه‌آباد برای انتقال بازار هفتگی(یکشنبه بازار) سلمانشهر در نظر گرفته شده که در صورت تأیید هر کدام از این زمین‌ها، بازار هفتگی به آن مکان انتقال می‌یابد.

شهردار سلمانشهر تأکید کرد: بازار هفتگی موجب رونق اقتصادی شهر است و کسی قصد جمع‌آوری آن را ندارد بلکه محل فعلی آن به دلیل ایجاد مشکلات ترافیکی انتقال می‌یابد.

وی در ادامه یادآور شد: بر تمامی تعهدات خود برای ساماندهی گلزار شهدا پایبند هستیم.

حسینی‌جو با اشاره به اینکه رسیدگی به امور شهدا در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد، گفت: شهرداری طبق مصوبه سال گذشته، یک سوم از هزینه‌های ساماندهی گلزار شهدای سلمانشهر را تقبل می‌کند و تاکنون نیز به تمامی تعهدات خود در این زمینه به طور کامل عمل کرده است و از این پس نیز با آمادگی کامل در این بخش اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل شدن طرح ساماندهی گلزار شهدای سلمانشهر 150 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که انتظار می‌رود با توجه به افزایش قیمت‌ها از سال گذشته تاکنون این مبلغ نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/2296/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول