اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خبر داد

برگزاری نمایشگاه کتاب در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری سومین نمایشگاه کتاب البرز خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کتاب در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، مجتبی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب یکی از مهم‌ترین اهداف ماست.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ مطالعه کتاب را در بین نسل امروز به استانداردها نزدیک کرده و خرید کتاب را به عنوان یکی از ملزومات در سبد خانواده‌ها نهادینه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مکان برگزاری این نمایشگاه باغ گل‌های شهید چمران کرج خواهد بود، افزود: این نمایشگاه پنجم بهمن‌ماه کار خود را رسماً آغاز می‌کند و تا 11 بهمن‌ماه نیز از ساعت 14 الی 21 پذیرای میهمانان خواهد بود.

به گفته این مسئول، با توجه به قرار گرفتن در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های جنبی نیز به منظور بزرگداشت این ایام تدارک دیده خواهد شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: این نمایشگاه دارای چهار بخش اصلی و 104 غرفه است و بخش ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کتب خارجی بخش‌های اصلی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی افزود: کمبود فضا سبب شد تا برای حضور ناشران محدودیت‌هایی را قائل شویم اما امیدواریم در دوره‌های بعدی برگزاری این نمایشگاه حضور گسترده ناشران را بدون محدودیت از سراسر کشور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی این کتاب‌ها با تخفیف 40 درصدی همراه است و از مبلغ 300 میلیون اختصاص یافته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالغ بر 80 میلیون به تخفیف کتاب اختصاص پیدا کرده است.

ابراهیمی از اختصاص یک روز از این نمایشگاه به شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: همچنین نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان، ویژه‌ برنامه‌های خاص کودکان، بازدید اصحاب فرهنگ و هنر و ... از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام/2302/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول