اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد

برپایی نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب قم

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم از برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد.

برپایی نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب قم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم، حمید خرمی با اشاره به اهمیت کتاب اظهار کرد: کتاب به عنوان میراث مکتوب و ماندگار بیانگر پیشینه تاریخی، فرهنگ غنی و پایدار هر کشور بوده و بیانگر پیشرفت‌های علمی، فناوری و اتکا به نفس ملت‌ها در دوره‌‌های مختلف تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: خط و کتابت از دیرباز سبب مباهات ملت‌ها و دولت‌ها بوده و وسیله انتقال فرهنگ به فرهنگ‌های دیگر و در واقع صدور فرهنگی است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب قم بزرگترین رویداد فرهنگی استان تلقی می‌شود گفت: این نمایشگاه در ترویج فرهنگ کتابخوانی با ارائه آخرین منشورات اصحاب فرهنگ، ناشران، نویسندگان و مترجمان مؤثر بوده و آحاد مختلف مردم را به کتابخوانی دعوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها به اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی با معرفی جدیدترین آثار منتشر شده درباره سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) کمک کرده و زمینه‌ای برای تبیین ارزش‌های والای فرهنگی و حماسه‌های فرزندان میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و ارائه شجاعت‌ها، ایثارها و حماسه‌ها در قالب آثار مکتوب می‌شود.

خرمی آشناسازی کودکان، نوجوانان و جوانان با معارف اهل بیت(ع) و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برقراری ارتباط تنگاتنگ و چهره به چهره جامعه کتابخوان با مؤلفان، مترجمان و فرهیختگان و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در رشته‌های مختلف توسط گروه‌های پژوهشی حاضر در نمایشگاه را از دیگر اهداف نمایشگاه ذکر کرد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه از مسئولان استانی و کشوری برای اطلاع از میزان رشد و تعالی آثار جدید در حوزه‌های تخصصی دعوت شده است.

مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در پی آن است تا شور و جوششی را در آحاد مردم به وجود آورد تا با قرار دادن کتاب در سبد زندگی، آن را همدم تنهایی و مشعل فروزان علم و تدبیر قرار دهند.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از پنجم تا یازدهم بهمن در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول