اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح ذخیره‌سازی میوه‌ شب عید در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از اجرای طرح ذخیره‌سازی میوه در آستانه عید در این استان خبر داد.

اجرای طرح ذخیره‌سازی میوه‌ شب عید در خراسان شمالی

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اخیراً نیز استاندار خراسان شمالی از وضعیت بازار میوه و روند ذخیره سازی میوه برای شب عید دیدن و در جریان فعالیت‌ها در این زمینه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تفاهمنامه‌هایی با تأمین‌کنندگان سیب و پرتقال منعقد شده است، تصریح کرد: اکنون ذخیره‌سازی سیب و پرتقال سهمیه استان آغاز شده است.

حسینی گفت:در این راستا چندی قبل برای تأمین 600 تن سیب و هزار و 300 تن پرتقال برای ذخیره‌سازی به منظور عرضه در ایام عید در خراسان شمالی قرار‌داد منعقد شده است.

حسینی پیش‌بینی کرد تا قیمت عرضه این میوه‌ها در ایام عید با توجه به قیمت خرید فعلی این میوه‌ها، سیب تعاونی با قیمت هر کیلوگرم هزار و 650 تومان و پرتقال هر کیلوگرم هزار و 450 تومان تعیین شود.

وی  تصریح کرد: این سازمان با هدف جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و جوسازی علیه بازار میوه در ایام عید اقدام به ذخیره‌سازی میوه برای عرضه در روزهای پایانی سال جاری و تعادل بازار کرده است.

حسینی میزان خرید سیب و پرتقال شب عید امسال، بیش‌تر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بنا است تا توزیع این میوه‌ها از نیمه دوم اسفند امسال آغاز و تا فروردین سال 92 ادامه یابد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی  توزیع میوه شب عید در میادین میوه سطح شهرها و روستاهای استان با ایجاد پایگاه‌های ثابت و سیار فروش و نیز از طریق میوه فروشی‌های سطح شهر انجام می‌شود.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول