اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ذخیره‌سازی 2 هزار و 500 تن میوه مرغوب ایام پایانی سال و شب عید در استان اردبیل خبر داد.

ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس اسمعیلی عصر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان نیر اظهار داشت: این میوه‌ها از طریق باغات مشگین‌شهر و همچنین باغات مرکب استان مازندران تأمین و تهیه شده است و از 25 اسفند ماه به بعد در استان اردبیل توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ذخیره‌سازی میوه شب عید از ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای استان استفاده شده به طوریکه خود شهرستان مشگین‌شهر به عنوان معین تأمین و نگهداری میوه شب عید به ویژه سیب تعیین شده است که در این زمینه اقدامات حمایتی خوبی را نیز از سوی مسئولان شاهد و ناظر هستیم.

اسمعیلی خاطر نشان کرد: یک‌هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان‌های کوثر و مشگین‌شهر براساس قرارداد منعقده خریداری و ذخیره‌سازی شده و یک‌هزار و 500 تن پرتقال مناسب نیز از باغات استان مازندران خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: در ایام پایانی سال و در قالب ایستگاه‌های مختلف عرضه این محصولات شاهد توزیع آن در بین اهالی می‌باشیم که به نظر می‌رسد مشکلی از این بابت در سطح استان وجود نداشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ذخیره‌سازی گوشت و همچنین مرغ منجمد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 200 تن گوشت قرمز و به میزان یک‌هزار و 200 تن گوشت منجمد مرغ ذخیره‌سازی شده که در آستانه سال نو در مناطق مختلف استان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه بخشی از تأمین گوشت قرمز مورد نیاز از طریق واردات دام زنده تأمین شده است، بیان کرد: تاکنون 5 هزار رأس دام زنده وارداتی به کشتار رسیده و گوشت آن نیز در بین مراکز عرضه توزیع شده است.

اسمعیلی به واردات 23 هزار رأس دام زنده از کشورهای همسایه ارمنستان و گرجستان خبر داد و یادآور شد: استان اردبیل به عنوان استان معین در واردات دام زنده و کشتارگاه این استان نیز در کشتار و تأمین گوشت قرمز مورد نیاز منطقه شمال‌غرب کشور معرفی شده است.

وی گفت: در تأمین سایر مایحتاج مردم نظیر برنج و روغن با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم به طوریکه تاکنون 2 هزار تن برنج نیز در این استان توزیع شده تا اهالی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند.

اسمعیلی افزود: برخلاف برخی اظهار نظرها و نگرانی‌ها در مورد توزیع برنج، اعلام می‌کنیم که هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع برنج از طریق فروشگاه‌های مجاز نداریم.

وی تصریح کرد: حدود 700 هزار تن مواد اولیه روغن خام نیز به کارخانه‌های استان برای تولید روغن نباتی تحویل داده شده است.

اسمعیلی خاطر نشان کرد: این اقدام با هدف حمایت از مصرف‌کننده صورت گرفته تا روغن تولید شده با هشت درصد زیر قیمت بازار توزیع شود.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان نیر در سخنانی اضافه کرد: تاکنون 51 تن برنج در نیر توزیع شده و 91 تن دیگر نیز به سرعت وارد بازار می‌شود.

میر فخرالدین زاهد با اشاره به مراقبت‌ها و نظارت‌های صورت گرفته از صنوف مختلف با هدف کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بها آنها بیان کرد: در دو ماه گذشته بیش از 2 هزار مورد بازرسی از صنوف مختلف و واحدهای عرضه‌کننده کالا و خدمات انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: از این بازرسی‌ها با 71 صنف متخلف که نسبت به تشکیل پرونده اقدام شده، برخورد صورت گرفته و برای 50 پرونده تاکنون بالغ بر 15 میلیون تومان جریمه نقدی صادر شده است.

انتهای پیام/62001/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول