اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردبیل:

ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام پایانی سال و در جهت تأمین نیاز بازار تاکنون بیش از 2 هزار و 500 تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: ما این میوه‌ها را از طریق مباشران و باغداران مازندران و مشگین‌شهر خریداری و ذخیره‌سازی کردیم تا در ایام پایانی سال از طریق شبکه‌های فروش در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: میوه‌های ذخیره‌سازی شده با قیمت مناسب از اواخر اسفندماه در ایستگاه‌های تعیین شده، توزیع می‌شود تا شهروندان در ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز با مشکلی روبه‌رو نشوند.

دبیر همچنین از تأمین و ذخیره‌سازی گوشت قرمز و سفید به میزان کافی و پیش‌بینی توزیع آن در روزهای پایانی سال خبر داد و خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 400 تن گوشت قرمز و سفید در اردبیل ذخیره‌سازی شده تا به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این کارها با هدف ایجاد تعادل در قیمت بازار و عرضه و تقاضای مناسب و تأمین اقلام ضروری مصرفی خانواده‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد:‌ همه ساله با اجرای چنین طرح‌هایی جلوی فرصت‌طلبی‌ها گرفته شده و در تنظیم قیمت بازار و کاهش فشارهای ناشی از کمبودها و نوسانات قیمت، تلاش می‌شود تا قشر متوسط و کم درآمد آسیبی در این زمینه نبینند.

سرپرست فرمانداری اردبیل یادآور شد: ‌شهروندان در ایام پایانی سال می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع این اقلام با نرخ مصوب دولتی خرید خود را انجام دهند.

دبیر هدف از تشکیل جلسات مستمر کمیته تنظیم بازار را تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت کالاها و خدمات توصیف کرد و ادامه داد: کمیته تنظیم بازار دستگاه‌های نظارتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده به منظور رفاه حال شهروندان به صورت مستمر قیمت‌ها را کنترل کرده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را با مراجع قضایی در میان گذاشته تا با سودجویان و افراد متخلف برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی گفت: هرگونه ذخیره‌سازی غیرقانونی در این ایام احتکار به شمار می‌رود و با عوامل احتکار و گرانی کالا در بازار به جد برخورد می‌شود.

مقاوم‌سازی 12 هزار واحد مسکونی روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری اردبیل همچنین از نوسازی و مقاوم‌سازی 12 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف اردبیل خبر داد.

کاظم دبیر با یادآوری اینکه تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی این واحدها بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد ریال بوده است، افزود: فرصتی مناسب برای روستاییان فراهم آمده تا از تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای کم‌دوام استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام هر چه سریع‌تر مقاوم‌سازی شده تا در مقابل حوادث غیرمترقبه به ویژه وقوع زلزله از تهدیدها و آسیب‌ها جلوگیری شود.

دبیر به پرداخت تسهیلات اولویت‌دار در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بر اساس اولویت‌های تعیین شده این پرداختی‌ها به صورت مستمر ادامه داشته و یک ظرفیت بی‌نظیری را در بهره‌گیری از منابع و امکانات و فرصت پیش آمده شاهد هستیم.

وی توسعه کشاورزی و توجه به ثمرات مثبت آن را یادآور شد و تصریح کرد: تاکنون 70 میلیارد تومان از طرح‌های توسعه کشاورزی برای دریافت تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این پرداختی‌ها منجر به اشتغال پایدار شود.

انتهای پیام/62001/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول