اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل:

شهرداری‌ها در فکر ایجاد زیرساخت درآمد پایدار باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل گفت: شهرداری‌ها در فکر ایجاد زیرساخت درآمد پایدار باشند.

شهرداری‌ها در فکر ایجاد زیرساخت درآمد پایدار باشند

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه درآمد کنونی شهرداری‌ها کفاف نیاز روزانه شهرداری را نمی‌کند خواستار همفکری شهرداری و شوراهای اسلامی در ایجاد بستر درآمد پایدار برای شهرداری‌ها هستیم.

نجات عبداللهی خاطرنشان کرد: در بازدید‌های اخیر که از شهرداری‌های شهرستان خلخال انجام شد کارهای خوبی در شهرها انجام شده که می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای استان باشد.

وی از تشکیل کمیته نظارت بر تعرفه‌ها در شهرداری‌ها خبر داد و یادآور شد: به تناسب افزایش تورم و افزایش نرخ بودجه این افزایش‌ها باید معقول باشد.

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل ساختار مالی شهرداری را مبتنی بر عوارض محلی دانست و گفت: سیستم مالی فعلی شهرداری‌ها کفاف نیازهای روزمره آن‌ها را نمی‌کند به همین دلیل باید شهرداری‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های درآمد پایدار تلاش کنند.

عبداللهی از ارزیابی شهرداری‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده خبر داد و افزود: شهرداران شهرها توجه داشته باشند که پروژه یا طرح‌ها بر مبنای کیفیت سنجیده شوند و کمیت آن‌ها به تنهایی مدنظر قرار نگیرد.

این مسئول بیان داشت: مشکلات مالی اصلی‌ترین مقوله‌ای است که بعضی از شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ولی باید با استفاده از ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و امکان‌سنجی آنها به سوی درآمد پایدار برای شهرداری تلاش کنند و در این زمینه شوراها نیز باید کمک حال شهرداری‌ها باشند.

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در بازدیدهای مختلف مشکلات کل شهرداری‌های استان شناسایی شود.

عبداللهی ادامه داد: شهرداران و شوراها با تعامل و همدلی تلاش کنند تا کانالی بین بخش خصوصی و نیازهای شهری ایجاد کنند تا با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری به سوی شکوفایی شهر و توسعه یافتگی آن حرکت کنیم.

وی گفت: در سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها شیوه‌نامه‌ای تعریف شد که در آن با تعریف موارد مشخص برای ایجاد درآمد پایدار چاره‌اندیشی شده است و به این منظور واحدی تحت عنوان واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری متشکل از هیئت عالی سرمایه‌گذاری با ریاست شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده معاونت عمرانی استانداری با هدف تسریع در روند درآمد پایدار شهرداری‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: روند افزایش تعرفه‌ها باید روند تدریجی داشته باشد و با توجه به تناسب افزایش تورم نرخ بودجه افزایش یابد چرا که افزایش تدریجی معقول به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول