اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

سالانه 20 درصد اهداف چشم‌انداز شهرداری اردبیل تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مقرر شده سالانه 20 درصد اهداف چشم‌انداز توسعه شهرداری در برنامه پنج ساله تحقق یابد.

سالانه 20 درصد اهداف چشم‌انداز شهرداری اردبیل تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه کمیسیون مشارکتی شورای شهر اردبیل اظهار داشت:‌ ما برخی اولویت‌ها را در تدوین و طراحی این برنامه و چشم‌انداز جابه‌جا کردیم چرا که معتقدیم در طول برنامه پنج ساله این اهداف با درایت شهرداری و همراهی شورای شهر تحقق یافتنی است و نباید مانع و مشکلی در مسیر اجرای آن به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد:‌ البته طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده در این نظام‌نامه به صورت برنامه‌های سالانه کوتاه مدت و میان مدت در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار می‌گیرد که امیدواریم در بودجه امسال نیز با همین محوریت برنامه‌ریزی‌ها انجام شده باشد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: این برنامه به صورت ریز در بودجه‌‌های پنج سال آینده به خوبی لحاظ شده و اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

زنجانی گفت:‌ اعضای شورای شهر برای برنامه 92 و همچنین حرکت‌های موثر و تاثیر‌گذار توسعه‌ای امیدوار هستند سند توسعه پنج ساله مدنظر قرار گرفته تا بر همین اساس بتوانند تصمیم‌گیری‌ها را انجام داده و اولویت‌های اساسی را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: صدها ساعت جلسات و برنامه‌ریزی و استفاده از نقطه‌نظرات شورا و کارشناسان و مدیران قبلی و فعلی در این برنامه لحاظ شده و به نظر می‌رسد برنامه پنج ساله توسعه شهرداری محصول کار دسته‌جمعی، ارزیابی کارشناسی و نظر‌سنجی شهروندان و همچنین متخصصان این حوزه است که در نهایت به تصویب شورا رسید.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: ما از پرداختن به جزئیات در مدت کوتاه پرهیز کردیم چرا که معتقدیم این برنامه‌ها به صورت ریز شده در بودجه‌های سالانه مدنظر و ملاک کار قرار می‌گیرد و شهرداری و شورا در یک راهبرد و افق روشن می‌توانند حرکت‌های خود را انسجام بخشند.

زنجانی یکی از مزایای این برنامه را افزایش سطح خدمات فنی، مهندسی و همچنین خدمات فرهنگی، مطالعه و طراحی حمل و نقل عمومی، توسعه ناوگان شهری همچون قطار شهری و ارتقای درآمد خدماتی و مشارکتی اعلام کرد و افزود:‌ در برنامه جامعی که برای شهرداری به مدت پنج سال تدوین شده است افق‌های روشنی را در توسعه همه‌جانبه شهر شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: شورای شهر به عنوان عضو ثابت در جلسات تدوین و طراحی این برنامه حضور داشته و تلاش کردیم بدون تشریفات و غلو حقایق را مشاهده کرده و بر همین اساس برنامه به صورت کار‌آمد و عملیاتی طراحی شود.

این عضو شورای شهر ابراز داشت: به نظر می‌رسد این برنامه قابلیت اجرایی داشته باشد و مانند برخی طرح‌ها و برنامه‌ها و سند توسعه در کتابخانه‌ها گرد و خاک نخورد چرا که شکل عملیاتی و اجرایی گرفتن این برنامه‌ها می‌تواند به توسعه همه‌جانبه و روز‌افزون کمک کند.

زنجانی یادآور شد: البته با لحاظ کردن اقتضا و شرایط اجتماعی، فرهنگی و توان مالی شهرداری این برنامه‌ هر سال به میزان 20 درصد قابلیت اجرا دارد که به نظر می‌رسد الزامی نیز در اجرای آن لحاظ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته اجرای این برنامه یک موهبت و فرصت استثنایی هم برای شهرداری و هم برای شورای آینده خواهد بود چرا که تشویق‌ها و حرکت‌هایی که در این برنامه لحاظ شده است همگی شکل اجرا و الزام به خود گرفته و کمتر شاهد رکود و رخوت فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: به نظر بنده 85 درصد این برنامه قابلیت اجرایی دارد و کمتر از 10 درصد می‌تواند تفکر آرمانی باشد که در این زمینه شورا و شهرداری مصمم هستند اهداف کلی را محقق و معین کنند.

انتهای پیام/62007/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول