به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدحمید حسینی در جمع بازرسان و کارشناسان اداره کل بازرسی گیلان با اشاره به وظایف دستگاههای مشمول قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد طبق ماده 25 این قانون، اظهار کرد: تمام دستگاههای مشمول قانون مذکور موظف به مهندسی و بازنگری دوباره سامانه پاسخگویی به شکایات و مکانیزه کردن آن هستند.
وی ادامه داد: دستگاهها باید به نحوی اقدام کنند که دریافت شکایت به صورت غیر حضوری توسط واحدهایی که مسئولیت پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردم را دارند به واحد مربوطه در دستگاه منعکس کنند.
مدیر کل بازرسی گیلان با تصریح بر اینکه واحد مذکور مکلف است طبق زمانبندی تعیین شده نسبت به ارائه پاسخ به متقاضی یا شاکی اقدام کنند، افزود: در صورت پاسخگویی در مهلت معین موضع در سلسله مراتب اداری تا بالاترین مقام دستگاه منعکس میشود.
وی از واحدهای مذکور خواست تا در صورت وارد نبودن شکایت، موضوع را به صورت مکتوب و با ذکر دلیل به شاکی اعلام کنند.
حسینی، با تاکید بر ضرورت اهمیت خدماترسانی مطلوب و سازنده به مردم، خاطر نشان کرد: برای مسئولان در نظام اسلامی توفیق خدمتگزاری به مردم یک موهبت الهی محسوب میشود.
انتهای پیام/2300/ی20/ظ1004