اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان خبر داد

بازرسی 90 هزار واحد غیرصنفی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان از بازرسی 88 هزار و 931 واحد غیرصنفی استان خبر داد.

بازرسی 90 هزار واحد غیرصنفی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا حسینیان عصر امروز در نشست مسئولان گروه‌های بازرسی این شهرستان با اشاره به بازرسی از واحدهای غیرصنفی گیلان، اظهار کرد: طی 9 ماه امسال تعداد 4 هزار و 463 مورد تخلف از واحدهای غیرصنفی گیلان پرونده تشکیل داده و به تعزیرات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان به عنوان ناظران عالی و چشمان تیزبین دولت در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنند، افزود: در مدت مذکور با 149 میلیارد و 477 میلیون و 913 هزار و 878 ریال تخلف در واحدهای صنفی گیلان برخورد شده است.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان با بیان اینکه بیش از 192 هزار بازرسی نیز توسط اصناف و اتحادیه‌ها برگزار شده است، گفت: 6‌ هزار و 86 مورد تخلف توسط صنوف پرونده تشکیل و به تعزیرات معرفی شده است.

*فعالیت 1000 ناظر افتخاری در گیلان

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار ناظر گیلانی، تصریح کرد: ناظران افتخاری چشمان دولت در زمینه کنترل و نظارت بر بازار هستند که وظیفه مهم و سنگینی را در این زمینه و حفظ حقوق مصرف کنندگان به‌عهده دارند.

حسینیان ادامه داد: این افراد می‌توانند با رصد بازار و ارائه گزارش‌های مختلف در زمینه وضعیت عرضه و توزیع کالا و یا تخلف واحدهای اقتصادی، دولت را در زمینه نظارت بر بازار و اجرای هرچه بهتر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یاری دهند.

وی بازرسی از واحدهای غیرصنفی عمده و خرده‌فروش به منظور مبارزه با امر قاچاق کالا، نظارت بر توزیع و عرضه صحیح کالا و رعایت قیمت یا درصدهای سود مصوب کالا، جلوگیری از تمام تخلفات اقتصادی مانند گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور و ... را از مهم‌ترین وظایف این اداره عنوان کرد.

این مسئول برنامه‌ریزی جامع و تدوین اولویت‌های کالا و خدماتی برای بازرسی مناسب با معیارهای مورد نظر و رسیدگی به تخلف صورت گرفته درباره کالای تحت نظارت و خدماتی مشمول درچارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط را اولویت اصلی اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق در گیلان دانست.

*فعالیت شبانه‌روزی سامانه 124

وی با اشاره فعالیت شبانه‌روزی سامانه 124 اظهار کرد: گرانفروشی، فروش اجباری، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و صدور نکردن فاکتور عمده‌ترین تخلفاتی است که در تماس با سامانه 124 اطلاع داده شد.

حسینیان ‌نظارت بر حسن اجرای ضوابط، معیارها و خط مشی‌های اجرایی در انجام بازرسی‌ها و اجرای روش‌های کارآمد بازرسی مناسب با نوع کالا و خدمات، انجام اقدام‌های لازم در زمینه کشف قاچاق کالا و اجرای سیاست‌های مشخص شده در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط را از جمله اقدام‌های اداره بازرسی ذکر کرد.

وی تهیه و تنظیم گزارش تخلفات انجام شده در سطح استان و اعلام آن به اداره‌ کل تعزیرات حکومتی و پیگیری‌های لازم در این زمینه، تهیه و تنظیم گزارش‌های تحلیلی و کارشناسی از روند بازرسی‌های انجام شده در سطح استان برای ارائه به مراجع ذی‌صلاح و بازرسی و نظارت به منظور جلوگیری از تخلفات با توجه به قانون تعزیرات حکومتی را از اقدام‌های اصلی اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان برشمرد.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های واحدهای غیرصنفی، خاطرنشان کرد: این واحدها پروانه فعالیت خود را از دستگاه‌های غیر از مجمع امور صنفی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول