اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

ملایر از نظر موقوفات در جایگاه نخست همدان قرار دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: شهرستان ملایر از نظر امور وقفی و موقوفات در جایگاه نخست استان همدان قرار دارد.

ملایر از نظر موقوفات در جایگاه نخست همدان قرار دارد

به گزارش  خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان عصر امروز در دیدار اصحاب وقف ملایر با اشاره به برکات وقف در اسلام عنوان داشت: این سنت حسنه در روایات اسلامی بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)از بزرگ‌ترین واقفان اسلام هستند که ما باید راه آنها را در پیش گرفته و با وقف اموال خود در راستای رفع مشکلات جامعه اسلامی کوشا باشیم.

امام جمعه ملایر افزود: وقف دارای برکت فراوانی است و به عنوان باقیات‌الصالحات خیر زیادی را برای ارواح واقفان دارد به همین دلیل مردم در نحوه وقف و چگونگی استفاده از آن باید به زندگی ائمه معصومین (ع) توجه کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نکات اساسی در هنگام وقف اموال، ابراز کرد: اموال وقفی باید از پاکترین مال‌ها باشد که این امر با پرداخت خمس و زکات توسط واقف  میسر خواهد شد.

فاضلیان در ادامه در تأکید به اصحاب وقف گفت: دقت و توجه به نیات واقف و عمل بر اساس آن از ضروریات بهره‌برداری از مال وقفی و درآمد ناشی از آن است که باید در این راستا عمل شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر امور وقفی و موقوفات در جایگاه نخست استان قرار دارد، تصریح کرد: این وظیفه مسئولان اوقاف را در زمینه سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه ملایر خطاب به کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه گفت: شما دو وظیفه الهی و اداری بر عهده دارید که باید دو این دو مهم را به خوبی انجام دهید.

وی پیگیری برای تنظیم سند اجاره‌ای طبق دستورات و تعیین هزینه اجارات بر اساس قیمت روز و نیز جمع‌آوری درآمدها و هزینه آن در راستای نیت واقف را وظیفه اداری اوقاف و امور خیریه برشمرد.

انتهای پیام/89013/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول