اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

موظفیم تمام موقوفات اصفهان را احیا کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: زمانی در استان اصفهان زمینی برای وقف کردن نمانده بود که این مطلب ما را موظف به بحث احیای موقوفات در بخش‌های مختلف شهر و استان اصفهان کرده است.

موظفیم تمام موقوفات اصفهان را احیا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری در جمع کارکنان ادارات اوقاف شهرستان‌ها اظهار کرد: احیای موقوفات امروز مهم‌ترین وظیفه ادارات اوقاف در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سه زمان موقوفات اصفهان را از بین بردند، افزود: در زمان حمله افغان‌ها به اصفهان تمام دفاتر موقوفات از بین رفت و چون معتقد به وقف هم نبودند آنچه که موجود بود به زاینده‌رود ریختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد: همچنین یک خشکسالی سه ساله در اصفهان سبب شد تا بار دیگر موقوفاتمان از بین برود.

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی نیز بسیاری از موقوفاتمان را در بحث اصلاحات ارضی از دست دادیم اما با پیروزی انقلاب، فتوای امام خمینی (ره) سبب کمک به احیای موقوفات و عمل به وقف شد.

اژدری اضافه کرد: گفته می‌شود که موقوفات و وقف نفت دوم است اما ما معتقدیم که نفت اول است و بسیار بیشتر از نفت می‌تواند در مسائل اقتصادی به کمک دولت بیاید.

وی با توجه به اینکه اداره اوقاف نیز نهادی است که از نظر مالی و مکانی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد، گفت: در استان اصفهان 718 امامزاده و 5 هزار مسجد، حسینیه و تکیه وجود دارد و ظرفیت مردمی عجیبی در بقاع متبرکه مشاهده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: بازار هنر، هتل عباسی، بازار امام، میدان امام با 600 مغازه و موارد دیگر، موقوفاتی هستند که سرقفلی آنها فروخته شده است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تولیت میدان امام با استاندار اصفهان بوده که ما به یاری خدا توانستیم آن را احیا کنیم زیرا درآمد این 600 مغازه باید خرج آموزش علوم دینی شود.

اژدری افزود: در سرای گلشن 140 مغازه موقوفه بود که توانسته بودند سند مالکیت برای آن بگیرند و ریالی به اوقاف نمی‌دادند که به یاری خدا توانستیم تمام این موقوفات را احیا کنیم.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول