اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه همدان:

مدیران برای معرفی غاصبان موقوفات همت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه همدان گفت: برای احیای سنت وقف تنها تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای جذب واقفان کافی نیست و مسئولان اجرایی و ارشد استان باید برای شناسایی و معرفی غاصبان موقوفات اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیران برای معرفی غاصبان موقوفات همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله مصطفی موسوی اصفهانی عصر امروز در همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان و متولیان موقوفات و هیئت امنای امامزادگان و اماکن متبرکه در همدان اظهار داشت: سنت وقف یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن توجه شایانی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به سنت وقف در جامعه غریب مانده است، تأکید کرد: اشاعه این مهم باید با اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها محقق شود چرا که این امر در جذب واقفان مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس حوزه علمیه استان همدان با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌های دیداری و شنیداری به خصوص صدا و سیما در فرهنگ‌سازی برای ترویج وقف یادآور شد: رسانه‌ها باید عهده‌دار فرهنگسازی در عرصه وقف و تبیین حقوق موقوفات باشند تا مردم بیشتر برای مشارکت به سنت فراموش شده وقف ترغیب و تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ وقف در حل مشکلات نیازمندان باید تأثیر مشهودی داشته باشد و هر اندازه شعاع دین و دینداری در جامعه بیشتر شود، دستیابی به اهداف پیش رو میسرتر خواهد بود.

به گفته موسوی اصفهانی، دشمنان اسلام در تلاش بیشتری برای دور کردن مردم از کارهای نیک و خداپسندانه هستند پس باید نسبت به دسیسه‌های دشمنان هوشیار بود.

موسوی اصفهانی در ادامه از مسئولان اجرایی و ارشد کشور خواست تا در صورت آزادسازی و بازگرداندن موقوفات غصب شده به متولیان اوقاف اطلاع رسانی شود، بیان کرد: احیای موقوفات غصب شده می‌تواند موجب افزایش میل و رغبت مردم به اجرای سنت غریب وقف شود که به تبع آن شاهد گسترش وقفیات در جامعه خواهیم بود.

وی با ابراز گلایه از عدم رفع مشکل موقوفه شاهزاده حسین با بانک ملی افزود: امیدواریم هفته وقف بهانه خوبی برای ورود مدیران ارشاد استان و حتی کشور باشد تا مشکل و محل اختلاف بانک ملی با اداره اوقاف استان بر سر تملک موقوفه زودتر حل شود و با پرداخت تمام حقوق این موقوفه شاهد آزادسازی آن باشیم.

انتهای پیام/2499/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول