اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل خبر داد

پیشرفت 50 درصدی مجتمع توانبخشی جانبازان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در حال حاضر مجتمع توانبخشی ویژه جانبازان و ایثارگران استان اردبیل بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 50 درصدی مجتمع توانبخشی جانبازان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا در نشست مشورتی با ایثارگران شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مجتمع که از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است، قادر هستیم در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و درمانی خدمات درخور و مناسبی را به جانبازان و ایثارگران ارائه کنیم.

وی به فعالیت مطلوب بیمارستان ایثار اردبیل و حضور جمع زیادی از ایثارگران از نقاط مختلف کشور در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان ایثار اردبیل جزو سه بیمارستان برتر ارائه‌کننده خدمات به جانبازان شیمیایی و همچنین ایثارگران ارزشمند است که توانسته‌ایم به لحاظ کمی و کیفی در ارائه خدمات در چند سال متوالی رتبه‌های ممتاز خدمات‌رسانی را کسب کنیم.

سید شنوا همچنین از تکمیل و راه‌اندازی موزه شهدای استان اردبیل در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این موزه با پیشرفت 85 درصدی سه ماهه اول سال آینده و به احتمال قوی سوم خرداد افتتاح می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این موزه جمع‌آوری آثار و اسناد بر جای مانده از شهدا و ایثارگران است که می‌تواند برای انتقال به نسل‌های بعدی شایسته‌ترین و بهترین زیرساخت باشد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: استان اردبیل به وجود 3 هزار و 400 شهید و 12 هزار و 200 جانباز پرافتخار به خود می‌بالد به طوری‌که با برگزاری یادواره‌های مختلف سعی می‌کنیم فرهنگ غنی ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه جذب فرزندان شهدا و تبدیل وضعیت آنها به استخدام رسمی جزو اولویت‌ها است، یادآور شد: 235 فرزند شهید با مدرک پایین‌تر از دیپلم جذب آموزش و پرورش شدند.

سید شنوا همچنین از پوشش بیمه‌ای مکمل کلیه جانبازان زیر 25 درصد و اعضای خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تا پایان امسال مطالبات بر جای مانده آزادگان به صورت نقدی و سهام با ارزش پرداخت شود.

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا و مرمت مزار این سرمایه‌های ارزشمند خاطرنشان کرد: در سه شهرستان استان اردبیل کار ساماندهی به صورت 100 درصد تمام شده و ساماندهی گلزار پنج شهر دیگر همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

در این نشست فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز از شهدا و ایثارگران به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌ها و ظرفیت‌های معنوی نظام یاد کرد و اظهار داشت: از 255 شهید این شهرستان تاکنون مزار 38 شهید هنوز ساماندهی نشده که ضرورت دارد نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

ولی کریمی از چاپ و انتشار کتاب شهدای شهرستان پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: کتاب شهدای شهرستان پارس‌آباد در بیش از 3 هزار جلد انتشار یافته و به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار چاپ و انتشار کتاب و همچنین برگزاری یادواره‌های مختلف که در انتقال این فرهنگ بی‌تأثیر نیست، سعی داریم در مناسبت‌های مختلف از برجستگی‌های شهدا و فداکاری آنها سخن به میان آوریم تا جامعه همچنان عطر ایثار و شهادت را درک کند.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول