اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

امامزاده روشن‎آباد به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: امامزاده روشن‎آباد به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد.

امامزاده روشن‎آباد به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

حیدرعلی احمدی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امامزاده روشن‎آباد که در حقیقت یکی از امامزاده‎های شهرستان کردکوی است شهیدان 20 روستای شرق کردکوی، غرب گرگان و اموات آنان را در دل خود جای داده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته مجتمع فرهنگی روشن‎آباد با حضور چهار امام جماعت از روستاهای اطراف، هیئت امنا امامزاده و مجموعه‎ای از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه روشن‎آباد تحت راهنمایی‎های امام جمعه کردکوی در حوزه‎های مختلف شروع به کار کرد.

احمدی گفت: این مجموعه تاکنون جلسات متعددی را برای امور عمرانی، زیارت، تدفین و نماز میت و ساماندهی این امور انجام داده و امیدواریم این امامزاده با همراهی مسئولان و مردم در تحقق خواسته‎های علمای دین موفق باشد.

فرماندار گرگان با بیان اینکه امامزاده روشن‎آباد نقش وحدت‎بخش و محوری در منطقه دارد گفت: از قدیم‎الایام امامزاده روشن‎آباد و امامزاده النگ مرکز اجتماع مردم منطقه بوده و حتی در مبارزات ستمشاهی به عنوان پایگاهی معنوی برای مبارزان انقلابی به شمار می‎رفت.

140 شهید انقلاب و دوران دفاع مقدس در امامزاده روشن‎آباد خفته‎اند

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر نزدیک به 140 شهید بزرگوار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در دل این امامزاده خفته‎اند که نشان از مهم بودن معنوی این اماکن است.

احمدی گفت: مردم منطقه ارادت خاصی به این دو امامزاده واجب‎التعظیم دارند به طوری که من یادم می‎آید در گذشته و در مهر ماه وقتی مردم می‎خواستند محصولات خود را برداشت کنند 24 ساعت در امامزاده روشن‎آباد و یا امامزاده النگ مراسم شکرگذاری از خداوند متعال را به جای می‎آوردند.

فرماندار گرگان افزود:‌ این امامزادگان عامل وحدت و یکپارچگی مردم منطقه شده‎اند به طوری که در انتقال فرهنگ‎ها و سنت‎های این روستاها نقش موثری ایفا کرده و تمام همت مسئولان دستگاه‎های اجرایی و اعضای هیئت امنا امامزادگان این است که همان طور مقام معظم رهبری فرموده این امامزاده که از بقاع متبرکه است، تبدیل به قطب فرهنگی شود.

بازسازی امامزاده روشن‌آباد ادامه خواهد داشت

فرماندار گرگان گفت: دستگاه‎هایی مانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در بحث ساماندهی و مرمت این امامزاده دخیل هستند و یک هماهنگی منسجم بین این دستگاه‎ها نیاز است.

احمدی ادامه داد: سال قبل ما توانستیم ضریح زیبایی را جایگزین ضریح چوبی قبلی بکنیم که با استقبال مردم منطقه روبه‎رو شد و جلوه زیبایی به فضای درونی امامزاده داد.

وی اضافه کرد: نمای بیرونی امامزاده هم قدمتی دیرینه دارد و همچنان نمای سفالی و آجری خود را حفظ کرده است.

احمدی گفت: چند سال پیش جلسه‎ای با معاون عمرانی وقت استاندار گلستان در این مکان برگزار شد و قرار شد از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مطالعه طرح ساماندهی امامزاده روشن‌آباد در دستور کار قرار گیرد. 

فرماندار گرگان افزود: ما منتظر هستیم تا کار مشاور طرح مطالعاتش به پایان برسد تا اقدامات بعدی با سرعت و همت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول