اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان:

شیراز، قطب علمی تحصیلات تکمیلی فرهنگیان می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه فرهنگیان گفت: با راه‌اندازی شش رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان شیراز، این شهر قطب علمی تحصیلات تکمیلی تربیت معلم می‌شود.

شیراز، قطب علمی تحصیلات تکمیلی فرهنگیان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یوسف نجفی عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شیراز اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان 20 پروژه مهم در دست اجرا دارد که در صورت در اختیار قرار دادن زمین یکی از آنها در شیراز اجرا می‌شود.

به گفته وی، در دنیای امروز تنها ارائه آمار رشد کفایت نمی‌کند، بلکه دستیابی به کیفیت مهم‌تر از آن است.

نجفی ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی که 25 درصد جمعیت جوان جهان را دارند 75 درصد درآمد خود را صرف آموزش و پرورش کرده و کشورهایی که 75 درصد جوانان و نوجوانان جهان را دارند تنها 25 درصد از درآمد خود را برای آموزش و پرورش هزینه می‌کنند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بشر را اشرف مخلوقات و مخاطب پیام خود و دارای قدرت حفظ بار امانت الهی می‌داند و همین موضوع اهمیت تعلیم و تربیت در نگاه اسلامی را یادآور می‌شود.

نجفی بیان کرد: با شروع به کار این دانشگاه مراکز تربیت معلم و دانشکده‌های علوم تربیتی و مراکزی که در امر تربیت دبیری در آموزش و پرورش فعالیت می‌کردند، تلفیق و در قالب دانشگاه فرهنگیان به فعالیت‌های خود ادامه دادند و تمام تلاش و هدف دانشگاه نیز تامین نیاز نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نیاز جامعه فرهنگی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت و رئیس هیئت امنای آن رئیس جمهور است و نماینده رهبری نیز در این هیئت حضور دارد.

نجفی اضافه کرد: این دانشگاه دارای استقلال اداری و مالی از آموزش و پرورش است اما پیوستگی محتوایی کاملی با آموزش و پرورش دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه هر دانشگاه باید در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد دانشجو تربیت کند گفت: در حال حاضر در مقطع کارشناسی پیوسته 16 رشته از طریق کنکور و در مقطع کارشناسی ناپیوسته 14 رشته به صورت ضمن خدمت از کارکنان آموزش و پرورش پذیرش می‌شود.

نجفی با بیان اینکه استقرار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز جای تبریک دارد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان شیراز با نگاه کارشناسانه نماینده ولی فقیه در فارس و حمایت‌های مسئولان این استان باید در قله دانشگاه‌های فرهنگیان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 2448/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول