اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری قزوین:

مرکز ادبیات کودک و نوجوان قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین از راه‌اندازی مرکز هنر و ادبیات کودک و نوجوان قزوین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مرکز ادبیات کودک و نوجوان قزوین راه‌اندازی می‌شود

سیدقاسم سیدقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون اهداف و رویکرد‌های حوزه هنری اظهار داشت: حوزه هنری در حقیقت نهادی مقدس در راستای تجمیع و تقویت انسان‌هایی پاک با اهداف مبتنی بر آموزه‌های دینی، اعتقادی و مذهبی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اینکه حوزه هنری از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفته است، تصریح کرد: رویکرد و قرار حوزه هنری بر این است که اتفاقات خوبی در صحنه فرهنگی کشور افتاده و سبب تقویت اینگونه امور در بین جوانان شود.

وی عنوان کرد: زمینه‌سازی برای جذب، شناسایی، پرورش و شکوفایی استعداد‌ها، تولید آثار فاخر هنری مبتنی بر آموزه‌های دینی، اعتقادی و مذهبی در حوزه‌های اخلاق خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله محور‌های تلاش حوزه هنری است.

وی توجه به تاریخ اسلامی را از جمله دغدغه‌های مهم حوزه هنری دانست، و تصریح کرد: البته کار‌های جهت‌دار بسیار خوبی در این خصوص به انجام رسیده و در واقع حوزه هنری آیینه پرورش و آموزه بوده و در این راستا فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: تلاش برای نمونه‌آفرینی، هنر ارزشمند و توجه به محتوای تولیدات هنری از رویکرد‌های قالب در حوزه هنری استان قزوین است.

سیدقوامی پیرامون واحد‌های فعال زیرمجموعه حوزه هنری تصریح کرد: واحد هنر‌های نمایشی، واحد هنر‌های تجربی، واحد آفرینش‌های ادبی و مرکز هنر‌های اسلامی شامل: مرکز پژوهش‌ها و مرکز مطالعات فرهنگ و ادب پایداری، مرکز نگارگری مکتب قزوین و مرکز تولید انیمیشن از دیگر بخش‌های فعال در حوزه هنری قزوین است.

وی افزود: مرکز هنر و ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری قزوین نیز در آینده ی نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین با بیان اینکه قلم مبنای فعالیت‌های حوزه هنری است، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های هنر‌های تجسمی، نمایشگاه عکس و کتاب در نگارخانه‌های شهر قزوین از جمله محوری‌ترین فعالیت‌های در حال انجام است.

سیدقوامی افزود: زیرشاخه تمام فعالیت‌های حوزه هنری نیز تکیه بر فعالیت‌های پژوهشی است.

وی پیرامون فعالیت‌های هنری حوزه هنری قزوین بیان کرد: در بحث تولید فیلم مستند، داستانی، نمایش صحنه‌ای، نمایش‌نامه‌ خوانی و همچنین تولید متون نمایشی این حوزه فعال بوده و به تلاش می‌پردازد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین افزود: در زمینه تولید آثار مکتوب در قالب کتاب‌ها نیز فعالیت‌های خوبی به انجام رسیده است.

سیدقوامی ادامه داد: انتشار مجلات تخصصی مانند مجله سوره در حوزه تولید مجلات پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: دو عنوان گاهنامه در سال گذشته پیرامون جنگ تحمیلی و نقش فعالان اجتماعی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط این حوزه چاپ و مورد انتشار قرار گرفت.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین افزود: سومین شماره از سلسله مجلات تخصصی حوزه هنری نیز پیرامون نقش بانوان در شکل‌گیری انقلاب در قزوین در مراحل پایانی صدور مجوز قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک چاپ می‌شود.

سیدقوامی ادامه داد: تولید موسیقی با‌ نام رجعت سرخ توس مهدی مبشری با رویکرد دفاع مقدس و بر اساس اشعار شعرای مشهور قزوینی پیگیری شده است.

وی پیرامون فعالیت‌های پیش‌روی حوزه هنری در بخش تولید موسیقی اسلامی تصریح کرد: دو عنوان موسیقی با نام‌های دوره‌های آوا و بی‌قرار شال در دست اقدام توسط واحد موسیقی این حوزه قرار دارد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های کارگاهی حوزه هنری به صورت مستمر برگزار می‌شود، افزود: کارگاه‌های نمایش‌نامه‌ نویسی، تئاتر خلاق، کارگاه تولید انیمیشن، فیلم‌نامه نویسی، ایده‌پردازی در آثار به طور مستمر برگزار می‌شود.

سیدقوامی گفت: کارگاه‌هایی خوشنویسی، عکس و حافظ‌‌شناسی نیز جزو کارگاه‌هایی است که در برنامه کاری قرار داشته و مرتبا پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/77005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول