به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مصطفی دماوندی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض صنفی در سطح شهر، اظهار داشت: دریافت عوارض کسب و پیشه از سوی شهرداری برای ایجاد محیطی بهتر برای کسب و کار پررونق در شهر صورت میگیرد.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض در افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به کسبه سطح شهر نیز بیان کرد: هزینههای خدماتی کسبه، از طریق گرفتن بهای خدمات تأمین میشود و شامل هزینههای پاکسازی خیابانها و معابر، جمعآوری، بهسازی کفپوشها، آسفالت و سنگفرش معابر و ... است.
مسئول اصناف شهرداری دماوند ادامه داد: این واحد در سال جاری از تعداد 3 هزار واحد صنفی، 500 ابلاغیه صادر کرده است.
دماوندی خاطرنشان کرد: از این میزان ابلاغیه بیش از 30 درصد از مالکان و کسبه نسبت به پرداخت فیش عوارض خویش اقدام کردهاند که میتوان این استقبال را از سوی مردم سطح شهر قابل تقدیر دانست.
مسئول اصناف شهرداری دماوند ادامه داد: عوارض کسبه و پیشه به عنوان خدمات شهرداری محاسبه و بعد از صدور فیش به این نهاد شهری در راستای ارائه خدمات مطلوبتر واریز میشود.
دماوندی گفت: کسانی که تا سال 90 نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه اقدام کردند در سال 91 به عنوان جایزه خوش حسابی 10 درصد از عوارض سالیانه آنها کسر میشود.
وی ادامه داد: کسانی که قبل از سال 91 به علت پرداخت نکردن عوارض بدهکار هستند در صورت مراجعه، برابر دفترچه عوارض سالهای قبل از 91 شامل دریافت جایزه خوشحسابی نخواهند شد.
دماوندی گفت: پس از ابلاغ و دعوت از متصدیان صنفی، چنانچه در سال 92 مراجعه کنند برابر تعرفه عوارض کسب و پیشه و دفترچه صادر شده، ماهانه دو و نیم درصد دیرکرد محاسبه شده و جریمه خواهند شد.
وی ضمن تشکر از اداره دارایی شهرستان دماوند و حمایتهای آنها در اجرای به موقع اقدامات اداری و قانونی، گفت: این همکاری را میتوان به واسطه تعامل خوب مدیریت شهرداری و دارایی دانست؛ چراکه اجرای مراحل قانونی در این بخش با کمک دارایی به نفع کسبه خواهد بود.
مسئول اصناف شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط این دو نهاد خدماتی حضور یکی از مأموران ابلاغ در شهرداری است که نقش مهمی در ابلاغ و تکمیل پروندههای کسبه و متصدیان واحدهای صنفی ایفا میکند و به روند اجرای کار اداری نیز سرعت میبخشد.
انتهای پیام/2568/و/گ1003