اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اصناف شهرداری دماوند خبر داد

تخفیف 10 درصدی در پرداخت عوارض معوقه مشاغل دماوند

خبرگزاری فارس: مسئول اصناف شهرداری دماوند گفت: تمام مشاغل و اصناف که در شهر فعالیت می‏کنند با پرداخت نقدی عوارض کسب و پیشه تا پایان سال 91 می‏توانند از 10 درصد تخفیف برای عوارض معوقه برخوردار شوند.

تخفیف 10 درصدی در پرداخت عوارض معوقه مشاغل دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مصطفی دماوندی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض صنفی در سطح شهر، اظهار داشت: دریافت عوارض کسب و پیشه از سوی شهرداری برای ایجاد محیطی بهتر برای کسب و کار پررونق در شهر صورت می‏گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض در افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به کسبه سطح شهر نیز بیان کرد: هزینه‌های خدماتی کسبه، از طریق گرفتن بهای خدمات تأمین می‌شود و شامل هزینه‌های پاک‏سازی خیابان‌ها و معابر، جمع‌آوری، بهسازی کف‏پوش‏ها، آسفالت و سنگفرش معابر و ...  است.

مسئول اصناف شهرداری دماوند ادامه داد: این واحد در سال جاری از تعداد 3 هزار واحد صنفی، 500 ابلاغیه صادر کرده است.

دماوندی خاطرنشان کرد: از این میزان ابلاغیه بیش از 30 درصد از مالکان و کسبه نسبت به پرداخت فیش عوارض خویش اقدام کرده‏اند که می‏توان این استقبال را از سوی مردم سطح شهر قابل تقدیر دانست.

مسئول اصناف شهرداری دماوند ادامه داد: عوارض کسبه و پیشه به عنوان خدمات شهرداری محاسبه و بعد از صدور فیش به این نهاد شهری در راستای ارائه خدمات مطلوب‏تر واریز می‏شود.

دماوندی گفت: کسانی که تا سال 90 نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه اقدام کردند در سال 91 به عنوان جایزه خوش حسابی 10 درصد از عوارض سالیانه آنها کسر می‎‏شود.

وی ادامه داد: کسانی که قبل از سال 91 به علت پرداخت نکردن عوارض بدهکار هستند در صورت مراجعه، برابر دفترچه عوارض سال‏های قبل از 91 شامل دریافت جایزه خوش‌‏حسابی نخواهند شد.

دماوندی گفت: پس از ابلاغ و دعوت از متصدیان صنفی، چنانچه در سال 92 مراجعه کنند برابر تعرفه عوارض کسب و پیشه و دفترچه صادر شده، ماهانه دو و نیم درصد دیرکرد محاسبه شده و جریمه خواهند شد.

وی ضمن تشکر از اداره دارایی شهرستان دماوند و حمایت‏های آنها در اجرای به موقع اقدامات اداری و قانونی، گفت: این همکاری را می‏توان به واسطه تعامل خوب مدیریت شهرداری و دارایی دانست؛ چراکه اجرای مراحل قانونی در این بخش با کمک دارایی به نفع کسبه خواهد بود.

مسئول اصناف شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط این دو نهاد خدماتی حضور یکی از مأموران ابلاغ در شهرداری است که نقش مهمی در ابلاغ و تکمیل پرونده‏های کسبه و متصدیان واحدهای صنفی ایفا می‏کند و به روند اجرای کار اداری نیز سرعت می‌‏بخشد.

انتهای پیام/2568/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول