اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت خرمشهر:

شوک آلرژی از عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر گفت: شوک آلرژی و افت فشار خون از عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک است.

شوک آلرژی از عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک است

فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به حضور توده هوای سرد در منطقه و اپیدمی شدن سرماخوردگی و آنفولانزا در بین شهروندان مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و تزریقات خودسرانه دارو در بین شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سرماخوردگی‌ و آنفولانزا از آن دسته بیماری‌های ویروسی هستند که مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان آنها به تنهایی کافی نبوده و شخص بیمار باید زیر نظر پزشک بیماری خود را درمان کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: تزریقات ناایمن در منزل توسط افراد عوارض بیشماری را به همراه داشته که مهمترین آن واکنش حساسیت بدن یا شوک آلرژی است.

وی در خصوص این عوارض گفت: شوک آلرژی به همراه علائمی مانند خارش، کهیر، افت فشار خون و در نهایت مرگ از عوارض تزریقات ناایمن در منزل است.

بهشتی افزود: در صورت بروز هر یک از این علائم، اگر امکانات درمانی برای بیمار مانند اکسیژن و احیا فرد در دسترس نباشد هر یک از این مشکلات خطر تهدید مرگ را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تنظیم اندازه داروی تزریقی و استریل کردن محل تزریق از دیگر عوامل مورد توجه به خصوص برای تزریقات در گروه‌های سنی اطفال، سالخوردگان و کودکان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمهشر عنوان کرد: توجه به تاریخ مصرفی داروها و ایجاد حساسیت در برابر داروهای تقویتی از دیگر عوامل مهم مورد توجه در تزریقات است.

وی با اشاره به تست‌های حساسیت برای داروهای تزریقی بیان کرد: در بعضی از بیماران تست‌های حساسیت برای داروهایی مانند پنی‌سیلین نیز با خود حساسیت به دنبال داشته و بیمار باید زیر نظر پزشک و عوامل درمانی این تست را انجام دهد.

بهشتی در پایان گفت: برای جلوگیری از مشکلات و عوارض برای فرد بیمار در تزریقات ناایمن، این کار باید زیر نظر پزشک و عوامل درمانی انجام بگیرد.

انتهای پیام/72002/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول