اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه علنی شورای عالی استان‎ها تصویب شد

اختصاص 2 درصد عوارض خارج از محدوده به شوراهای فرادست

خبرگزاری فارس: نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها از تصویب شورا برای اختصاص 2 درصد عوارض و درآمدهای وصولی خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و روستاها به شوراهای اسلامی فرادست در شصت و سومین جلسه علنی این شورا خبر داد.

اختصاص 2 درصد عوارض خارج از محدوده به شوراهای فرادست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهرا نورا بعدازظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار داشت: طرح پیشنهادی با عنوان الحاق یک تبصره به عنوان تبصره سه ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت ماه 1387 از سوی شورای اسلامی شهر تهران به شورای عالی استان‎ها ارسال شد.

وی تصریح کرد: براساس این تبصره 2 درصد از سرجمع وجوه دریافتی تبصره دو ماده 39 قانون فوق به حساب وجوه متمرکز وزارت کشور واریز می‎شود.

عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز به منظور تجهیز و تدارک امکانات اجرایی شوراهای اسلامی فرادست شامل بخش، شهرستان، استان و عالی استان‎ها این مبلغ را به صورت قطعی در اختیار شورای عالی استان‎ها قرار خواهد داد.

نورا بیان داشت: طبق تبصره سه ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، شورای عالی استان‎ها مکلف است وجوه ذکر شده را براساس آئین‎نامه‎ای بین شوراهای فرادست توزیع و گزارش عملکرد سه ماهه را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

مدیریت شهری و روستایی مجموعه یکپارچه است 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: ارکان و اجزای مدیریت شهری و روستایی در شهرها و روستاها شامل شهرداری‎ها، دهیاری‎ها و شوراهای اسلامی پایه و فرادست مجموعه‎ای یکپارچه‎اند که عبارات قوانین حاکم بر وظایف و اختیارات این نهاد مبین همبستگی و پیوستگی این ساختارها و سلسله مراتب آنها در فرایند تصمیم‎گیری‎ها است.

نورا افزود: در این راستا بی‎تردید تامین منابع مالی، امکانات و تجهیزات برای ادامه حیات باید شامل تمامی این ارکان و اجزاء شده تا وظایف مربوط به امور محلی و منطقه‎ای به نحو مطلوب انجام شوند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی فرادست وظایف و اختیاراتی در ارتباط با مناطق خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و روستاها داشته و از ارکان مدیریت شهری در این محدوده محسوب می‎شوند، تاکید کرد: باید بخشی از منابع مالی این مناطق نیز به شوراهای اسلامی فرادست اختصاص یابد.

به گفته وی، با قبول درایت قانونگذاری که عوارض دریافتی خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و روستاها را برای توزیع عادلانه و تحقق اهداف مجموعه مدیریت شهری در اختیار حساب‎های متمرکز وزارت کشور قرار داده، طرح الحاق یک تبصره به ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول