اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌امام جمعه ایرانشهر:

مراجع تقلید از حوزه‌های علمیه مناطق سنی‌نشین حمایت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایرانشهر گفت: حوزه‌های علمیه مناطق سنی‌نشین نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر مراجع تقلید هستند.

مراجع تقلید از حوزه‌های علمیه مناطق سنی‌نشین حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد طاووسی امشب در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در قم با اشاره به جایگاه استراتژیک ایرانشهر اظهار کرد: ایرانشهر دارای امتیازات ویژه‌ای از جمله ارادت مردم این شهر به مقام معظم رهبری است.

وی افزود: وحدتی مثال‌زدنی میان اهل سنت و شیعیان در ایرانشهر برقرار بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد و این در حالی است که سنی‌های حنفی اکثریت جمعیت را در این شهر تشکیل می‌دهند.

تحصیل 110 طلبه در حوزه‌های علمیه ایرانشهر

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به فعالیت سلفی‌ها در ایرانشهر بیان داشت: حوزه‌های علمیه شیعی فعالیت خود را بیشتر کرده و در حال حاضر 110 نفر طلبه در ایرانشهر در حوزه‌های علمیه و از پایه یک تا پنج مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه ایرانشهر با 30 سال سابقه فعالیت خوبی دارند اما نیاز به تقویت آن‌ها احساس می‌شود.

طاووسی با بیان اینکه مساجد ایرانشهر نیاز به روحانی و امام جماعت دارند خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان یک نفر روحانی هم حضور ندارد بنابراین مراجع تقلید می‌توانند در این زمینه یاریگر شیعیان باشند و برای اعزام مبلغ و امام جماعت اقدامات لازم را انجام دهند.

ایجاد کتابخانه مرکزی در ایرانشهر

امام جمعه ایرانشهر عنوان داشت: ارسال کتاب‌های شیعی به ایرانشهر و شهرهای مشابه نیز تأثیر فراوانی در جذب جوانان دارد و امیدواریم بتوانیم با کمک‌های فرهنگی مراجع تقلید و حوزه علمیه قم، کتابخانه مرکزی ایرانشهر را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر حوزه علمیه قم و مشهد با حوزه‌های شهرستان‌ها به ویژه در ایرانشهر گفت: کمک‌های مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزوی همواره امیدبخش مدیران حوزه‌هایی بوده است که در مناطق سنی‌نشین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول