اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات اسلامی

حرکت علمی و انقلابی بزرگ‌ترین نیاز حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بزرگ‌ترین نیاز حوزه‌های علمیه حرکت علمی و انقلابی است.

حرکت علمی و انقلابی بزرگ‌ترین نیاز حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی‌هوایی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت و ترحیم مرحوم آیت‌الله حاج مجتبی تهرانی در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، اظهار کرد: انبیا و ائمه معصومین(ع) عقاید اسلامی را در صحنه عمل پیاده می‌کردند بنابراین اصول عقاید را می‌توان عملیاتی کرد.

وی افزود: اهل علم بودن بسیار حائز اهمیت است و باید عقاید، اخلاق و احکام اسلام در زندگی روحانیان معلوم و مشخص باشد؛ ائمه معصومین (ع) اصول اسلام را از جانب خداوند دریافت و سپس در جامعه تبیین می‌کردند.

موسوی‌هوایی ادامه داد: آقا مجتبی تهرانی شاگرد امام (ره) بود و ایشان بسیاری از خصلت‌های مهم و اساسی را از امام آموخته بودند.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین اسلام گفت: ائمه معصومین(ع) در این زمینه شاگردان فراوانی تربیت می‌کردند، برای آگاه‌سازی مردم خطبه می‌خواندند، اگر خطبه امکان‌پذیر نبود نامه می‌نوشتند و مطالب مربوط به اسلام را به مردم انتقال می‌دادند.

وی تصریح کرد: در نهج البلاغه برای مخاطبان گوناگون مدل‌های تبلیغ متنوعی ذکر شده و این در حالی است که بسیاری از طلاب از نهج البلاغه دور هستند.

موسوی‌هوایی خاطر نشان کرد: نهج البلاغه کتابی است‌ از 10 جلد کلام امیرالمؤمنین، مرحوم آیت‌الله تهرانی با نهج‌البلاغه بسیار انس داشتند و بیشتر اوقات غررالحکم و نهج البلاغه را مطالعه می‌کردند.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: هر یک از طلاب که مورد وثوق اسلام باشد می‌تواند خدمت‌های فراوانی به جهان اسلام انجام دهد.

وی ادامه داد: حاکم کردن دین در جامعه موضوعی است که تمام انبیاء و ائمه معصومین(ع) به دنبال تحقق این امر بودند این موضوع بسیار اساسی و مهم است.

موسوی‌هوایی اظهار کرد: خطر نفوذ سکولاریسم در حوزه‌های علمیه بسیار جدی است و برای مقابله با آن باید اقدامات جدی انجام شود.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت:حوزه‌های علمیه باید از رکود علمی خارج شوند و حرکت علمی و انقلابی بزرگترین نیاز حوزه‌های علمیه در سطح جهان است.

وی تاکید کرد: روح حاکم بر طلبگی ارتباط با خداوند است، عالمان دین جانشینان اهل البیت(ع) هستند و آنچه ائمه معصومین(ع) می‌خواستند به مردم انتقال دهند امروز بر دوش علمای جهان اسلام است بنابراین باید صفات و ویژگی‌های انبیا و ائمه معصومین(ع) در علما مشاهده شود.

موسوی‌هوایی تصریح کرد: حاج آقا مجتبی تهرانی در 25 سالگی اجازه اجتهاد خود را از امام(ره) دریافت کرد ایشان هم مباحث حاج مصطفی خمینی بود.وی خاطر نشان کرد:بسیاری از مسئولان کشور در درس‌های آیت الله مجتبی تهرانی شرکت کرده‌اند و ایشان فردی انقلابی و بسیار دقیق بودند.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد:باید بصورت محکم و گسترده از جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی دفاع کنیم و مطالعاتی دقیق در مورد نظام سیاسی اسلام داشته باشیم.

موسوی‌هوایی افزود: دریافت و تبیین اصول اسلام ، عمل به دین ، تربیت شاگردان و حاکم کردن دین در جامعه بر عهده علما است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه ورودی بسیار کمی دارد ادامه داد: شمار طلاب وهابی در زاهدان 24 هزار نفر است که چهار هزار نفر طلبه خانم نیز وجود دارد.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی: وهابی‌ها در شهرستان‌های گنبد، کردستان، ارومیه، خوزستان، هرمزگان، جنوب کرمان فعالیت دارند بنابراین طلاب باید خوب درس بخوانند تا مردم جذب طلبگی آنان شوند.

موسوی‌هوایی مرگ در این راه را شهادت دانست و گفت: باید شرق و غرب عالم از طلاب پر شود.

انتهای پیام/70005/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول