اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

ادعای دخالت نکردن نمایندگان در عزل و نصب‌ها را قبول ندارم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت:‌ ادعای برخی‌ها که می‌گویند نمایندگان نباید در عزل و نصب‌های استانی دخیل باشند را قبول ندارم.

ادعای دخالت نکردن نمایندگان در عزل و نصب‌ها را قبول ندارم

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: حسن مدیریت و قوانین یکی از وظایف نظارتی نمایندگان است و به همین دلیل ما باید در جریان عزل و نصب‌ها قرار گیریم تا بتوانیم در اعمال نظارت و انجام وظیفه‌ای که مردم بر دوش ما گذاشته‌اند موفق عمل کنیم.

وی با اعلام اینکه در عزل و نصب‌ها باید محور کار، تدبیر و دور‌اندیشی و برگزیدن مدیران خادم و دلسوز باشد، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند نمایندگان نباید در عزل و نصب‌های سیاسی و مدیریتی دخیل باشند به شدت مورد انتقاد ماست چرا که چنین اظهارنظری مخالفت آشکار با شان نظارتی نمایندگان است.

این نماینده مجلس یادآور شد:‌ ما بر اساس امانتداری، توانمندی و حفظ منافع و مصالح استان باید نظرمان را در عزل و نصب‌ها اعلام کنیم و در یک تعامل دو جانبه بکوشیم مدیرانی توانمند،‌ پر‌تلاش و کوشا در استان حاضر شوند.

رئیس جمهور در معرفی سرپرست ارتباطات تابع قانون باشد

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون کسب مجوز از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس ضرب العجلی را برای رئیس جمهور تعیین کرده تا بدون اینکه به فکر ادغام وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات باشد سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری‌ را معرفی کند.

وی با انتقاد از برخی ادغام‌های نادرست و مشکل‌آفرین عنوان کرد: برخی از ادغام‌ها به ویژه صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه بر دامنه مشکلات و بی‌نظمی‌ها افزوده است و به جد بحث انتزاع برخی از وظایف و ضوابط و مقررات از وزارتخانه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از صنعت و معدن و تجارت در مجلس مطرح است.

منطقه ویژه سرعین مصوب دولت است و باید اجرایی شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی منطقه ویژه سرعین در قالب توسعه اقتصادی و توریستی اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت شهر سرعین باید به منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری تبدیل شود که مصوبه آن ابلاغ شده و باید مقدمات تشکیل این منطقه با فرمانداری ویژه و مدیریت جامع فراهم آید.

افضلی‌فرد افزود: احداث کمر‌بندی سبز در سرعین جزو مصوباتی است که نسبت به تامین اعتبار 6 میلیارد تومانی آن با عنوان کمربندی سبز سبلان اقدام لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

وی از احداث سایت ایران خودرو در شهرستان اردبیل با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: طرح اولیه این سایت مصوب شده که انتظار داریم هر چه زودتر نسبت به احداث و راه‌اندازی این مجموعه اشتغالزا و کار‌آفرین اقدام لازم و اساسی صورت گیرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین از تامین 100 میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر مورد نیاز و آسفالت و لکه‌گیری جاده‌های مختلف مرکز استان و شهرستان‌های تابعه خبر داد و اذعان داشت: از رقم 50 میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری‌ها تاکنون 20 میلیارد تومان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق شده است.

انتهای پیام/62001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول