اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عزل و نصب‌ها با نظر گزینش ادارات باشد / گزینش‌گران از محور عدالت خارج نشوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ادارات و نهادها ابلاغ شود که عزل و نصب‌ها با نظر گزینش ادارات باشد.

عزل و نصب‌ها با نظر گزینش ادارات باشد / گزینش‌گران از محور عدالت خارج نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست گزینش‌گران کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار این استان، معاون سیاسی_امنیتی استاندار و جمعی از اعضای هسته گزینش ادارات کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سید حسین صابری به سالروز گزینش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط و حساسیت موضوع به فرمان امام‌خمینی، 15 دی‌ماه به عنوان سالروز گزینش در کشور نام‌گذاری شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کتاب‌ها و مکان‌های متعدد به صورت تفصیلی و فهرست‌وار به ویژگی‌های مدیریت به روشنی اشاره شده است.

صابری تأیید نیروی انسانی در ادارات و نهادها را دارای ضوابط و شرایط خاصی عنوان کرد و گفت: انتصاب از بالا‌ترین مقام تا پایین‌ترین آن دارای ضوابط خاصی بوده که هر کس در هر مقامی باشد باید سرنوشت استان و مردم آن جامعه را مد نظر قرار دهد.

وی با ذکر سئوالی که مسئول ارشد اجرایی در استان‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: مهم‌ترین ویژگی یک مدیر ارشد رعایت اصل قانون و حفظ بیت‌المال بوده که باید در برخورد با هر موضوعی صلاحیت انجام کار را داشته باشد و امانت‌داری و عدالت که جزو آداب و رسوم اسلامی و ایرانی بوده را در همه امور رعایت کند.

این مسئول ادامه داد: تشکیل گزینش به منظور بیمه کردن انقلاب از برخی خطرات بوده و تشکیلاتی در استان‌ها به همین منظور به عنوان هسته گزینش انتخاب شده که امین‌ترین افراد در این مراکز حضور دارند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین ویژگی اعضای هسته گزینش را امانت‌داری عنوان کرد و گفت: بهترین روش در مصاحبه و ارزشیابی افراد بروز ندادن ایرادها و نواقص بوده که شایسته نیست اسرار فردی فاش شود و به همین دلیل باید در مسیر عدالت حرکت کرد.

صابری دیگر ویژگی اعضای هسته گزینش را ایمان، صداقت، جدیت در کارها، عدالت‌محوری و نظم‌پذیری در جامعه دانست و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر پاک‌دستی و عدم توجه به مادیات در این کار وجود داشته باشد هیچ مشکل و معضلی در جامعه پدید نخواهد آمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: معظم‌له فرموده‌اند «تأیید انسانی که مهر قبولی و عدم صلاحیت نداشته باشد بیشتر از آن که صلاحیت داشته باشد باعث ضربه زدن به جامعه می‌شود» از این رو توجه به این سخن ارزشمند نیازمند دقت و توجه بیشتر گزینش‌گران است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از اعضای هسته گزینش مبنی بر لزوم استقلال این مراکز عنوان کرد: استقلال دادن به هسته گزینش از اختیارات استان‌ها نبوده و باید این امر در مراجع بالا و کشوری مطرح تا نتیجه‌ای در این خصوص حاصل شود.

این مسئول ادامه داد: به ادارات و نهادها ابلاغ شود در عزل و نصب‌ها با نظر گزینش اقدامات لازم صورت پذیرد.

صابری برنامه کاری اعضای هسته گزینش را مهم و سخت عنوان کرد و گفت: آثار و خدمت صادقانه همراه با دقت و قاطعیت و دینداری باعث بیمه شدن یک مجموعه می‌شود که این خود نشان دهنده اهمیت کار گزینش گران است.

انتهای‌پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول