اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

نور الهی به واسطه امام حسن عسگری (ع) خاموش نشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: نور الهی به واسطه امام حسن عسگری (ع) خاموش نشد چرا که به واسطه ایشان امام زمان (عج) تولد یافت.

نور الهی به واسطه امام حسن عسگری (ع) خاموش نشد

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری را به همه شیعیان تسلیت گفت و اظهار داشت: حضرت مهدی (عج) به واسطه امام یازدهم تولد یافته سپس به مقام امامت نائل شدند به این ترتیب شیعیان از نور تابان الهی و فیض بی‌کران خداوند بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به عمر کوتاه امام حسن عسگری (ع) گفت: ایشان فقط 28 سال حیات یافتند به طوری که حدود 6 سال امامت کردند بنابراین در سنین جوانی به درک حقیقت نائل شده و اقشار مختلف مردم را با منشأ هستی و فلسفه وجودی عالم آشنا کردند از این رو در تغییر سرنوشت جهان اسلام نقش زیادی ایفا کردند.

امام جمعه پلدشت ادامه داد: امامت ایشان از این بعد از اهمیت زیادی برخوردار است که یگانه فرزندشان به عبارتی حضرت ولیعصر (عج) تولد یافتند در حال حاضر همه ملل عالم منتظر ظهور ایشان هستند تا به کمک یاران خود با ظلم و جور مبارزه کرده؛ عدالت و قسط را برپا دارند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) در دوران حیات و امامت خود فشارهای زیادی را متحمل شدند، افزود: دشمنان دین مبین اسلام به این مطلب دست یافته بودند فرزند ایشان به مقام امامت نائل آمده و با حکومت‌های مستبد مبارزه می‌کند بنابراین امام یازدهم را به انحای مختلف تحت فشار قرار داده بودند تا از ولادت فرزند ایشان جلوگیری به عمل آید ولی اراده خداوند متعال به صورت دیگری رقم خورده بود.

دوزدوزانی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) مدت مدیدی در زندان‌ها و در حالت خفقان به سر بردند، افزود: مخالفان دین و غرض‌ورزان نتوانستند کاری از پیش ببرند چرا که لطف الهی شامل حال مسلمانان جهان شده و معاندان نتوانستند نور الهی را خاموش کنند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: عاشقان اهل بیت و محبان خاندان عصمت و طهارت باید این روز بزرگ را به یکدیگر شادباش و تبریک گفته و مراسم‌های مذهبی توأم با معنویت را برای گرامیداشت این روز برپا کنند تا این قبیل اقدامات خاری بر چشم دشمنان شود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول