اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

امام حسن عسگری(ع) الگوی عبادت و خداپرستی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به شهادت امام حسن عسگری گفت: امام حسن عسگری(ع) الگوی عبادت و خداپرستی بود.

امام حسن عسگری(ع) الگوی عبادت و خداپرستی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری، مصادف است با شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت امام حسن عسگری(ع)، ایشان در هشتم ربیع الثانی سال 232 متولد گردید، پدرش امام دهم ،حضرت امام هادی (ع) و مادرش بانویی شایسته به نام «حدیثه» است.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: القاب آن حضرت، عبارتند از «عسگری، نقی و زکی». کنیه ایشان نیز «ابومحمد» است. آن حضرت چون به دستور خلیفه عباسی مجبور به سکونت در سامراء و در محله عسگر، نظامی، سکونت گزیدند، او را عسگری گویند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان، امام هادی(ع)، به امامت نائل آمدند. مدت امامت آن حضرت 6 سال بود و در مدت کوتاه امامت خویش با سه نفر از خلفای عباسی: المعتزه بالله، المهتدی بالله، المعتمدبالله، معاصر بود.

خطیب جمعه خیرآباد اظهار داشت: اگر چه امام حسن عسگری علیه‌السلام شدیداً از طرف دستگاه خلافت عباسی تحت نظر و محدودیت شدید قرار داشت لکن آن حضرت بُعد علمی از آیین اسلام و اشکال ها و شبهات مخالفان و تعیین اندیشه صحیح اسلامی و تربیت شاگردان لحظه‌ای فرو گذار نکردند.

وی گفت: امام حسن عسگری(ع) با توجه به خفقان جامعه و ظلم حاکمان زمانه‌شان بیشتر عمرشریف خود را در زندان بسر بردند اما این امر موجب نشد که از کوشش‌هایی علمی و انقلابی فرهنگی مانند تشکیل حوزه علمیه، انجام تالیفات، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان توسط پیک‌ها و نامه‌ها و تعیین نمایندگان و تلاش‌های آنها و ارتباط با آنها دست بردارند.

حجت‌الاسلام محسن زاده گفت: درسال 255 تنها فرزند آن حضرت مهدی موعود(عج)، چشم به جهان گشود.

امام جمعه خیرآباد گفت: حکومت عباسی که از نفوذ و معنویت امام علیه السلام در جامعه نگران بود به همان شیوه دیرینه متوسل شد و آن حضرت را پنهانی مسموم ساخت.

وی اضافه کرد: آن حضرت در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری به شهادت رسید و در خانه خود در سامراء در کنار مرقد پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد .

امام جمعه خیرآباد در پایان تصریح کرد: حضرت امام حسن عسگری علیه‌السلام، الگوی عبادت و خداپرستی، سجاده نشین نیمه شب‌ها بر درگاه حضرت دوست و خلوت‌گزین بارگاه کبریایی بود. 

انتهای پیام/2462/ج20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول