اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اسفندماه امسال

کنگره ملی امام حسن عسگری در باشت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: در اسفندماه امسال کنگره ملی امام حسن عسگری در باشت برگزار می‌شود.

کنگره ملی امام حسن عسگری در باشت برگزار می‌شود

سید ناصر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با بیان اینکه یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داشتن بقاع متبرکه نوادگان ائمه اطهار در این استان است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت بزرگ معنوی به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط استان ما نسبت به سایر استان‌های دیگر به نسبت وسعت و جمعیت دارای ظرفیت ویژه‌ای است، گفت: یکی از راه‌های توسعه استان و شهرستان باشت می‌تواند استفاده از فضای معنوی ایجاد شده توسط این فرزندان ائمه باشد.

فرماندار شهرستان باشت به ظرفیت‌های این شهرستان در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این شهرستان بقاع متبرکه چندین تن از فرزندان و نوادگان ائمه اطهار وجود دارد که هر ساله پذیرای زوار بی‌شماری از اقصی نقاط کشور و استان است.

رضایی عنوان کرد: لازم است که از سوی دستگاه‌های فرهنگی متولی در استان نسبت به برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌هایی که محور آن‌ها این بزرگان هستند اقدام شود.

وی گفت: به همین منظور امسال و در برنامه‌ای باشکوه کنگره ملی امام حسن عسگری(ع) در جوار بارگاه امام‌زاده سید محمد(ع) در روستای سرابیز باشت برگزار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت عنوان کرد: تدارک محل برگزاری این کنگره در شهرستان باشت به آن علت است که قبور تعداد زیادی از امام‌زادگان در آن واقع شده است.

فرماندار شهرستان باشت با تبیین اهداف برگزاری این کنگره ملی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبیین جایگاه و عظمت امامان شیعه و معرفی هر چه بیشتر سیره عملی ائمه اطهار و به خصوص امام یازدهم حضرت امام حسن عسگری(ع) است.

وی دیگر هدف برگزاری این کنگره را معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای معنوی این شهرستان دانست و گفت: برای معرفی هر چه بیشتر شهرستان نوپای باشت نیاز گسترده به برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطوح ملی و منطقه‌ای داریم.

رضایی عنوان کرد: این کنگره اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده و مشارکت عمومی در آن و همچنین فراخوان عمومی برای ارائه مقالات تحقیقاتی در این زمینه به زودی اعلام می‌شود.

فرماندار باشت تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این کنگره ملی در جوار بارگاه امام‌زاده سید محمد(ع)، برنامه‌های معنوی مختلفی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/82007/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول