اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

بانوان حجاب خود را در محیط کار و جامعه حفظ کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بانوان باید عفاف و حجاب خود را در محیط کار و جامعه بیش از گذشته حفظ کنند.

بانوان حجاب خود را در محیط کار و جامعه حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه سمنان، سردار علی استادحسینی در نشستی که با موضوع بصیرت و اخلاق‌شناسی با حضور خانواده‌های پاسداران در حسینیه سپاه ناحیه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دنیا برای مومن زندان است و در واقع، مومنان به دنبال زندگی همیشه جاوید هستند.

وی افزود: مسائل و احتیاجات زندگى نباید زن و شوهر را از توجه به نیازهاى یکدیگر و شخصیت آن‌ها غافل کند؛ زن و شوهر اگر دنبال زندگى شیرین هستند، باید در مرحله اول همسر خود را سالم و با نشاط نگه دارند.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اگر هزاران وسیله رفاهى و آسایشی در خانواده فراهم شود، اما دل خوش و با نشاط در زندگی وجود نداشته باشد، زندگى شیرین نخواهد بود.

وی بیان کرد: انسان‏ها چه بزرگ و چه کوچک و در هر سن و مقامی که باشند، از تنهایی گریزان هستند و احتیاج به دوستی، محبت و صمیمیت داشته و دوست دارند علاقه خود را براى کسى که نسبت به وى علاقه‌مند است، صرف کنند؛ به شرط آنکه طرف مقابل او هم همین‏طور باشد.

استادحسینی خاطرنشان کرد: زن و شوهر باید سعى کنند این نیاز را برطرف کنند؛ یعنى از نظر دوستى نیز یکدیگر را تامین کنند و اگر پاى محبت در میان آمد، فضاى محبت و عالم دوستى و شور و هیجان عالم دیگرى دارد.

شرایط زندگی از سوی زوجین درک شود

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: هر گاه از همسر خود خواستید چیزى تقاضا کنید، نباید فقط به فکر گرفتن خواسته و تقاضاى خود باشید و به هر قیمتى شده آن را به دست آورید؛ این کار مناسب محیط خانواده نیست، بلکه این به میدان جنگ بیشتر شبیه است.

استادحسینی خطاب به حاضران تصریح کرد: اگر شما براى خودتان یا فرزندانتان می‌خواهید چیزی را فراهم کنید یا می‌خواهید به میهمانی منزل یک نفر بروید، بدون در نظر گرفتن موقعیت شروع مى‌کنید به در خواست کردن و چه بسا با عکس‏العمل تند گرچه به‏جاست روبه‌رو مى‌شوید و دنبال آن ممکن است مسئله ادامه یابد.

وی ادامه داد: این مسئله شاید کم کم عواقب سوء پیدا کند و با زیاد شدن تدریجى کدورت‌ها، رشته محبت پاره شود.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: ولى یک زن عاقل مى‌داند هنگامى که هنوز شوهر خستگى کار روزانه را بر دوش مى‌کشد و براى استراحت به خانه آمده، وقت گذاشتن کار دیگرى بر عهده وى نیست؛ او باید صبر کند تا شوهر خستگى‌اش از بین رفت، سپس با وى راجع به مسائل مختلف صحبت کند.

خوش‏رویی در خانواده‏ها فراموش نشود

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: اگر زن در امور زندگى دچار مشکلاتى باشد یا اعصابش در اثر حادثه‌اى به هم ریخته شده است، اگر بى‏حساب و کتاب تقاضا کند، جواب منفى خواهد گرفت و اگر موقعیت مناسب بود  با نرمى و از روى محبت تقاضاى منطقى خود را مطرح کند، موفق می‏شود.

استادحسینی با اشاره به اینکه توقع معقول از همسر آن است که محبت یک همسر را داشته باشد یعنى همسر خود را پذیرفته و محبت همسرى را داشته باشد، افزود: محبت خاص همسر، یعنى محبتى که باید یک شوهر به زن داشته باشد و محبتى که یک زن باید به شوهر نشان دهد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) گفت: هر زنی که شوهرش را با زبان اذیت کند، از او هیچ توبه و فدیه و حسنه‌ای قبول نمی‌شود تا این‏که شوهر از حق او راضی شود، اگر چه روزها روزه بدارد و شب‌ها را در عبادت باشد، بنده‌ها آزاد کند و اسب‌های نیکو در راه خدا برای جهاد بدهد؛ پس او اول کسی است که وارد آتش می‌شود و همچنین است مردی که نسبت به زنش ظالم و ناسازگار باشد.

استادحسینی بیان کرد: چه نیکو است که هرگاه شوهر وارد منزل می‌شود، زن با چهره‌ای شاد و خندان و ظاهری آراسته و زیبا به پیشواز همسرش رود، در را به روی او بگشاید، به او سلام کند و بهتر آن است که در سلام کردن، هر یک بر دیگری سبقت بگیرند.

بانوان حجاب خود را در محیط کار و جامعه حفظ کنند

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: تا زمانی که سر شیشه عطر بسته است، عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود؛ ولی به محض اینکه چند لحظه‌ای سر شیشه عطر برداشته شود، عطر داخل آن می‌پرد و تنها شیشه خالی بدون عطر می‌ماند که کسی بدان میلی ندارد.

وی گفت: حجاب همانند سر شیشه عطر است که بوی خوش، زیبایی، حلاوت و طراوت زن‌ها را حفظ می‌کند و با برداشتن حجاب، آن زیبایی و حلاوت از بین می‌رود و زنان مسلمان باید با حفظ و پوشش اسلامی چه در محیط کار و جامعه، حجاب خود را حفظ کنند.

استادحسینی با بیان اینکه یکی از دستورات مهم بهداشتی اسلام، بهداشت دهان و دندان است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) هر روز چند بار مخصوصا شب‌ها پیش از خواب و پس از بیداری و هنگام وضو دندان‌هایش را با دقت مسواک می‌کرد و حتی هنگامی که در بستر بیماری و در واپسین دقایق عمر خود بود، مسواک خواست و دندان‌های خویش را مسواک کرد.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان سئوالی را نیز مطرح و تصریح کرد: شما به عنوان یک فرد مسلمان چرا مسواک را کنار گذاشته‌اید یا در طول شبانه‏روز به جای سه بار مسواک کردن به یک با ر یا این امر مهم که در اسلام هم به آن تاکید فراوان شده تعطیل شده است.

انتهای پیام/2249/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول