اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی آبیک:

مسئولیت پذیری از آثار فردی حجاب است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: مسئولیت پذیری از آثار فردی حجاب است.

مسئولیت پذیری از آثار فردی حجاب است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی به مناسبت 17 دی سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: رضاشاه طی سفری در 12 خرداد سال 1313 به ترکیه تحت تأثیر اقدامات غربگرایانه این کشور قرار گرفت و شایعاتی در زمینه کشف حجاب در مدارس دخترانه به گوش رسید ولی به طور قانونی به تصویب نرسید تا اینکه طی بخشنامه‌ای در 27 آذرماه سال 1314 به دربار اعلام کرد که قانون رسمی کشف حجاب به تمام مناطق ایران ارسال شود که خود رضاشاه به طور رسمی در 17 دی ماه سال 1314 در جشن فارغ‌التحصیلی دختران دانشسرای مقدماتی بر کشف حجاب تاکید کرد.

وی افزود: رضاشاه به محمود جم وزیر دربار خود پیش از کشف حجاب گفته بود که نزدیک دو سال است موضوع کشف حجاب سخت فکر مرا به خود مشغول ساخته به ویژه زمانی که به ترکیه سفر کردم و زنان را دیدم به این نتیجه رسیدم که حجاب و چادر درست حکم دمل را پیدا کرده و باید با احتیاط با آن عمل کرد که موفق هم شد.

این مسئول ادامه داد: کشف حجاب در ترکیه برای زنان اختیاری بود و می‌خواستند به جهان خود را نشان دهند ولی رضاشاه با زور و دیکتاتوری و به طور ناگهانی حق انتخاب را از زنان گرفت که برخی از بانوان که مسن‌تر و متدین‌تر بودند عملا با اجرای قانون کشف حجاب در منازلشان محبوس شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به آیه 31 سوره مبارکه نور اذعان داشت: گرچه حجاب و پوشش جزو فروعات دین اسلام نیست ولی طبق نص صریح قرآن کریم جزو واجبات است که بانوان و دختران جامعه باید به این دستور الهی جامه عمل بپوشانند.

بدحجابی، سبب دین گریزی افراد جامعه می‌شود

حسینی اضافه کرد: متأسفانه حجاب امروز بیش از آنکه یک مسئله دینی و مذهبی باشد به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است بنا بر این آحاد جامعه باید بدانند بدحجابی سبب دین گریزی می‌شود که ضروری است بانوان جامعه به رعایت حجاب اسلامی اهتمام بورزند.

وی افزود: اینکه امروز برخی مطرح می‌کنند که حجاب مانع کار و فعالیت زنان جامعه است صحیح نیست چراکه بانوان پاکدامن، عفیف و با حجابی در جامعه هستند که در جای جای کشور مشغول به فعالیت در عرصه‌های گوناگون هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دو زمان به شخصیت زنان اعتبار داده شد یکی در زمانی بود که خدای متعال به پیامبر اسلام (ص) حضرت زهرا (س) را عطا کرد و دیگری زمانی بود که انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل به پیروزی رسید و زنان جایگاه واقعی خود را بازیافتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی درصدد بی‌هویت کردن و بی‌حجاب کردن بانوان جامعه هستند تصریح کرد: عدم آگاهی و شناخت از فلسفه حجاب، خودنمایی و نشان دادن ظاهر، احساس حقارت و کم شخیصتی، توجه و عمل نکردن به دستورات دین اسلام، روشن نبودن مسئله حجاب و ضعف و تزلزل در ایمان از عوامل عدم رعایت حجاب از سوی برخی از دختران و زنان جامعه است.

مسئولیت پذیری از آثار فردی حجاب است

حسینی در ادامه گفت‌وگو مبارزه با نفس، حرمت بخشیدن به زن، اطاعت از خدا، حفظ نسل از خطر سقوط، حفظ طراوت و زیبایی و رشد شخصیت را از آثار فردی حجاب برشمرد و افزود: آرامش روحی و روانی، مسئولیت‌پذیری، ایجاد جذابیت در افراد، تمرکز حواس و ایجاد امنیت از دیگر آثار فردی رعایت حجاب است.

وی ادامه داد: استواری اجتماع، پاسداری از سلامت اخلاقی اجتماع و امنیت اجتماع از آثار اجتماعی حجاب است.

این مسئول ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه، جلوگیری از تهییج و تحریک جنسی، کاهش مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی و کاهش تقاضای مدپرستی از سوی بانوان را از آثار حجاب در تحقق امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: مصونیت زنان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها، حفظ ارزش‌های انسانی مانند حیا، عفت و متانت، سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی زنان و مردان جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و از بین بردن فشارهای اجتماعی نابهنجار از دیگر آثار تحقق امنیت اجتماعی حجاب در جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اذعان داشت: زنان و دخترانی که حجاب را رعایت می‌کنند نه تنها از نگاه‌های زهرآلود و سخنان آزار دهنده در امان می‌مانند بلکه امنیت و آرامش درونی خود و اجتماع را نیز برقرار خواهند کرد.

انتهای پیام/77006/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول