اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فراگیری حجاب و عفاف بخشنامه نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فراگیر شدن توجه به عفاف و حجاب و رعایت ارزش‌ها و مقدسات دینی و اسلامی نیازی به بخشنامه ندارد، بلکه باید با کارهای فرهنگی و تبلیغی سعی کرد بصیرت خانواده‌ها را بالا برد.

فراگیری حجاب و عفاف بخشنامه نمی‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف در سالن تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس شرح وظایف ابلاغی از سوی شورای انقلاب فرهنگی این موضوع در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و ما با برگزاری کارگروه‌‌ها و جلسات هم‌اندیشی سعی داریم در این حوزه از کارهای فرهنگی و پایه‌ای در فراگیر شدن این موضوع حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات به صورت مرتب و ماهانه با حضور کارشناسان و مشاوران موسسات و دانشگاه‌های مختلف با محوریت آسیب‌شناسی در حوزه اجتماعی حول محور حجاب و عفاف صورت می‌گیرد و در این مدت توانسته‌ایم از ظرفیت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مشاوره‌های مربوط در این زمینه بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس وظایفی که به دستگاه‌های مختلف فرهنگی تفویض شده است، اقدامات خوبی انجام شده و یا در حال برنامه‌ریزی است که با همراهی موسسات غیر‌دولتی که در سطح استان تنها دو موسسه در این زمینه فعالیت دارند اولویت برنامه‌ها و استراتژی کارها تعیین شده و ما سعی داریم بر اساس همین سه اولویت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ستوده گفت: یکی از مباحث اساسی و مطرح شده در جلسات کارگروه‌ها بحث توجه به حجاب و عفاف از منظر رسانه‌ها و مطبوعات و فعالیت‌های فرهنگی گسترده است که در این زمینه از دیدگاه‌های صاحب‌نظران استفاده کردیم، چرا که معتقدیم هر چقدر رسانه‌ها در این زمینه ورود عالمانه داشته باشند، به همان میزان کار با گستردگی و اهمیت مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار می‌گیرد.

این مسئول یکی از این محورها را محور خانواده و توجه والدین به سلوک اجتماعی و رفتاری فرزندان توصیف کرد و بیان داشت: اگر مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی و توجه به ازدواج‌‌های مدبرانه را یادآور شدند، به این دلیل است که کارها در حوزه خانواده و تحکیم بنیان آن با اندیشه اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی بدون توجه به فریبندگی مظاهر زندگی غربی صورت گیرد.

در ادامه این جلسه تک تک اعضای کارگروه توسعه و تعمیق حجاب و عفاف در استان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که سارا حقی از مسئولان تبلیغات اسلامی استان اردبیل به تشکیل اتاق فکر تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس شرح وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین کرده است ما در جلسات اتاق فکر سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی – پژوهشی و حرکت‌های تاثیر‌گذار را توسعه داده و گسترش دهیم.

وی به همکاری با دانشگاه‌ها در اعزام مبلغان بر پایه کرسی‌های آزاد‌اندیشی، تجلیل از بانوان با حجاب که پیش‌تر بی‌حجاب بودند، ریشه‌یابی بدحجابی و بی‌حجابی، اجرای طرح گل یاس در مدارس و دانشگاه‌ها و فعالیت کمیته پژوهشی و همچنین تولید و محتوا در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد.

حقی با انتقاد از متنوع نبودن الگوی حجاب و عفاف و فروش لباس‌های متنوع در این حوزه ابراز داشت: ما زمانی که با دختران بد‌حجاب و بی‌حجاب روبه‌رو می‌شویم به ارشاد و راهنمایی آنها می‌پردازیم، اما الگوی عملی در جامعه نداریم که به آن استناد کنیم و آنها همیشه از کمبود فروشگاه‌های عرضه‌کننده چادر و مانتوهای اسلامی و متناسب با شأن و شوکت بانوان گله‌مند هستند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول