اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

آغاز تجربه جدید توسط آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از آغاز تجربه جدید برای آموزش و پرورش با بازدیدهای دوره‌ای از استان‌ها خبر داد.

آغاز تجربه جدید توسط آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ظهر امروز با حضور پنج تیم اعزامی از وزارت آموزش و پرورش به ویژه عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک از مدارس این شهرستان بازدید شد.

عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در بازدید از دبستان پسرانه اندیشه شهر آبیک، ابلاغ سلام و خدا قوت وزیر آموزش و پرورش و آشنایی با تلاش‌ها و خدمات ارزنده مسئولان آموزش و پرورش در سطح ادارات و معلمان در سطح مدارس را از اهداف بازدید از مدارس عنوان کرد و گفت: در این بازدیدها نظرات، پیشنهادات و طرح‌های خوبی که همکاران فرهنگی دارند و قابل استفاده باشد را برداشت کرده و به عنوان الگو به سایر نقاط کشور تعمیم خواهیم داد تا با انعکاس به وزارتخانه همه بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این بازدیدها در حد امکان بازدیدهای تخصصی از شرایط ارزشیابی‌ها به ویژه امتحانات پایانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از زحمات و تلاش‌های همکاران فرهنگی تقدیر خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: آشنایی با نقاط قوت و میزان تلاش‌ها و پیشرفت‌های موجود در سطح آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها از دیگر اهداف بازدید از مدارس و ادارات آموزش و پرورش است.

عرفی خاطر نشان کرد: بازدید از مدارس تجربه جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده و شورای معاونان آموزش و پرورش هر دو هفته یک بار بازدید از یکی از استان‌ها به همراه شهرستان‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند تا در جریان فعالیت‌های مناطق و شهرستان‌ها قرار بگیرند و از قابلیت‌ها، استعدادها و مشکلات مناطق و شهرستان‌ها اطلاع یابند.

محدودیت‌های دشمن نتوانسته مانع فعالیت‌های آموزش و پرورش شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: محدودیت‌های ایجاد شده از سوی دشمنان نظام و کمبودهای مالی موجود نتوانسته مانع فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور شود.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک در حقیقت شاید از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه قرار دارد، ولی از زمانی که وارد این شهرستان شدیم علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها زحمات و تلاش‌های خوبی صورت گرفته که قابل تحسین است.

این مسئول اضافه کرد: در سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و در این برهه از زمان همه باید تلاش کنند تا کشور از پیچ تاریخی به سلامت و با موفقیت عبور کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: ایجاد شور و نشاط فرهنگی مهم‌ترین هدفی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند که در مدارس شهرستان آبیک شاهد این موضوع بودیم.

عرفی با اشاره به ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: در اندازه‌گیری و ارزیابی می‌توانیم از ابزار کمی هم استفاده کنیم و فاصله‌ها را با عدد و رقم نشان دهیم، اما نمره نهایی نداریم که ابزار است و معلمان باید مقیاس رتبه‌ای را به مقیاس فاصله‌ای تبدیل کنند و در اصل مقیاس فاصله‌ای را در کنار مقیاس رتبه‌ای به دانش‌آموزان نشان دهند.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به شرایط فعلی باید تلاش کرد مشکلات آموزش و پرورش تعدیل شود و با کم‌ترین امکانات محیط مطلوبی را برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم کرد.

انتهای پیام/77006/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول