اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 32/ واکنش تشکیلات خودگردان به پیروزی احتمالی نتانیاهو

پیروزی نتانیاهو راهکار 2دولتی را غیرممکن می‌کند

خبرگزاری فارس: در حالی که نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی از احتمال بالای ابقای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد، یکی از اعضای ارشد تشکیلات خودگردان پیروزی نتانیاهو را مرگ راهکار دو دولتی دانست.

پیروزی نتانیاهو راهکار 2دولتی را غیرممکن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، یکی از مشاوران ارشد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در اسرائیل، پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات سوم بهمن را پایانی بر طرح دو دولتی دانست.

«محمد الشتیه» از اعضای ارشد تشکیلات خودگردان هشدار داده است که روند کنونی می‌تواند می‌تواند به حکومت اقلیت یهودی بر اکثریت مسلمان و «تبدیل اسرائیل به رژیمی آپارتاید، چون آپارتاید سابق آفریقای جنوبی» بیانجامد.

وی این وضعیت را بر خلاف منافع اسرائیلی‌ها ارزیابی کرده و می‌گوید تداوم وضعیت کنونی می‌تواند در دراز مدت موجب در اقلیت قرار گرفتن یهودی‌ها در اسرائیل شود، که این موجب بروز مشکل برای اسرائیل می‌شود.

الشتیه همچنین تاکید کرده است که فلسطینی‌ها خواستار تشکیل کشوری واحد هستند، چراکه راهکار دو دولتی را امکان‌پذیر نمی‌دانند. به گفته الشتیه مقامات تشکیلات خودگردان به دقت انتخابات اسرائیل را زیر نظر دارند و از بلندپروازی‌های نتانیاهو در زمینه شهرک‌سازی‌ها و از بین رفتن امکان تشکیل کشوری برای فلسطینی‌ها نگرانند.

وی از آمریکایی‌ها هم خواست به جای آنکه تنها به صحبت کردن در مورد پایان شهرک‌سازی‌ها اکتفا کنند، به اسرائیل برای توقف این طرح‌ها و آغاز مذاکرات واقعی فشار بیاورند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل سه‌شنبه هفته جاری با حضور 34 حزب برگزار می‌شود. نظرسنجی‌های انجام شده از پیروزی ائتلاف «لیکود-اسرائیل بیتنا» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم حکایت دارد. بنا بر نتایج این نظرسنجی‌هاف این ائتلاف به همراه دیگر احزاب راستگرا حدود 70 کرسی از 120 کرسی پارلمان را از آن خود می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول