اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ابتدایی آموزش و پرورش همدان:

امتحانات دوره ابتدایی به صورت توصیفی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در دوره ابتدایی به جز ششم ابتدایی که به صورت کمی است چیزی به نام فصل امتحانات نداریم و امتحانات این دوره به صورت توصیفی برگزار می‌شود.

امتحانات دوره ابتدایی به صورت توصیفی برگزار می‌شود

معصومه معصومیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص امتحانات دوره ابتدایی و نحوه برگزار شدن امتحانات این مقطع اظهار داشت: در دوره ابتدایی به جز ششم ابتدایی که به صورت کمی است چیزی به نام فصل امتحانات نداریم و امتحانات این دوره به صورت توصیفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معلم در طول سال تحصیلی به بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموز می‌پردازد، عنوان کرد: معلم در طول سال تحصیلی خود با بررسی‌هایی که از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز به عمل می‌آورد، به این نتیجه می‌رسد که آیا یک دانش‌آموز از نظر علمی می‌تواند ارتقا پیدا کند و به پایه بالاتری برود؟

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در دوره ابتدایی که امتحانات به صورت توصیفی برگزار می‌شود تعامل خوبی بین معلم و والدین برقرار می‌کند که این فرصت بسیار خوبی برای اطلاع آن‌ها از عملکرد فرزندان در طول سال تحصیلی است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های زمانی مختلف والدین دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و پوشه کار دانش‌آموز را به صورت مختلف مشاهده می‌کنند تا از ضعف یا قوت فرزندشان اطلاع پیدا کنند.

معصومیان در خصوص دانش‌آموزانی که بسیار ضعیف هستند بیان داشت: اگر معلم به این نتیجه برسد که دانش‌آموزی آن قدر ضعیف است که نمی‌تواند ارتقای پایه داشته باشد در شورای معلمان مدرسه مطرح و وضعیت دانش‌آموز بررسی می‌شود و از شورا نظرخواهی می‌کنند تا در رابطه با ارتقای پایه دانش‌آموز تصمیم گرفته شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا طرح توصیفی امتحانات موفقیت‌آمیز است یا نه؟ افزود: ما در علم اطمینان صد در صد نداریم و همه چیز نسبی است، اما با توجه به پژوهش‌های انجام گرفته و نتیجه‌هایی که کسب کردیم در مهارت‌های زندگی و در بحث اضطراب و نگرانی موفق عمل کردیم.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان به معلمان دوره ابتدایی اشاره و تأکید کرد: در چند سال اخیر اکثریت معلمان از تربیت معلم وارد آموزش و پرورش و به خصوص دوره ابتدایی شدند.

وی ادامه داد: اکثر معلمانی که در دوره ابتدایی تدریس می‌کنند فوق دیپلم یا کارشناس دوره ابتدایی هستند و تعداد محدودی هستند که ممکن است شرایط آن‌ها با دورهای ابتدایی همخوانی ندارد که این معلمان به صورت موقتی هستند.

معصومیان در پایان سخنانش گفت: اکثر معلمان با روحیه دانش‌آموز ابتدایی آشنا هستند و برای این دوره سعی شده تا از معلمان با تجربه کاری بالا استفاده شود.

انتهای پیام/89007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول