اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

برگزاری 770 برنامه گرامیداشت دهه فجر در همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: 770 برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری در گرامیداشت دهه فجر در سطح شهرستان همدان برگزار می‌شود.

برگزاری 770 برنامه گرامیداشت دهه فجر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در ستاد دهه فجر شهرستان همدان با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی بارقه‌های امید را در بین مردم ستمدیده جهان ایجاد کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های اسلام به عنوان الگوی ظلم‌ستیزی در مقابل ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی مطرح شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در معادلات جهانی جایگاه خاصی دارد، افزود: آمریکا برای مقابله با قدرت نفوذ ایران در آمریکای جنوبی که حیات خلوت آمریکا است بودجه‌ای را تصویب کرده و این نشانگر عمق نفوذ ایران در اقصی نقاط دنیا به برکت انقلاب اسلامی است.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: ایران به برکت انقلاب اسلامی توانست آپارتاید علمی را که در دست کشورهای خاص و استکباری بود را بشکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار مهمی در عرصه‌های مختلف در ایران و دیگر کشورهای اسلامی که انقلاب اسلامی الگوی آنها شده بود، رخ داد که با توجه به بیداری اسلامی باید این دستاوردها به نسل سوم و جوانان ارائه شود.

قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: آمریکا بعد از وقوع حوادث 11 سپتامبر می‌خواست الگوی خشنی از اسلام را در جهان ارائه دهد که عکس این اتفاق رخ داده به طوری که شیعه‌گری و ساخت مسجد در کشورهای غیر مسلمان افزایش یافته است.

وی با اشاره به جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رسانه‌های ایران باید توانمندی‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، عمرانی و پزشکی را به جهان معرفی کند.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی است، یادآور شد: نباید در ایام دهه فجر فقط به جشن‌ها اکتفا کرد بلکه باید با ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به این موضوع بیشتر پرداخت.

وی با بیان اینکه اسلام ظرفیت زیادی برای ایستادگی در مقابل فشارها دارد، تصریح کرد: با رهبری ولی فقیه و ایستادگی مردم در طول این 34 سال گذشته و خلق حماسه‌هایی چون 9دی ماه انقلاب اسلامی شکوهمندتر شده است.

قهرمانی‌مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های عمرانی دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر 91 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می رسد.

وی اضافه کرد: تعداد 7 هزار و 5 واحد مسکن مهر در شهرستان همدان آماده بهره‌برداری است که با تمهیدات اندیشیده شده در دهه فجر افتتاح می‌شود.   

فرماندار همدان در ادامه جلسه با بیان اینکه در دهه فجر نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب با رویکرد اسناد ملی و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، افزود: ادارات و دستگاه‌های مختلف پیشرفت‌های علمی را با مقایسه قبل از انقلاب اسلامی به نسل جوان منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر به روستاها بیشتر توجه شود، تأکید کرد: شهرداری نسبت به آذین‌بندی شهر و در اختیار قرار دادن تلویزیون‌های شهری به ادارات برای ارائه دستاوردهای خود را در دستور کار قرار دهند.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از آن نقش مهمی داشتند، ادامه داد: در خصوص برنامه‌های ورزشی ویژه دهه فجر به ورزش جوانان توجه بیشتری شود.

وی در پایان گفت: برنامه به صورت نرم‌افزاری مستندسازی شود و برای دیدار با نماینده ولی فقیه در استان برنامه‌ریزی شود که همه ادارات به صورت یکپارچه و متحد حضور یابند.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول