اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

امروز آخرین مهلت برای ارسال آثار به جشنواره «ترنم وحی»

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امروز آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ترنم وحی ویژه شعر قرآنی با محوریت زبان آذری است.

امروز آخرین مهلت برای ارسال آثار به جشنواره «ترنم وحی»

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره تا پایان وقت امروز مهلت ارسال آثار را به علاقمندان و مخاطبان داده است و بعد از پایان مهلت مقرر قرار است آثار رسیده توسط هیئت داوران مورد رسیدگی قرار گیرد و آیین اختتامیه اولین جشنواره «ترنم وحی» جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری در شب میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار شود.

وی گفت: این جشنواره با مشارکت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد و به همت اداره کل ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود تا از بهترین آثار در این حوزه تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ناب و منور قرآنی و پاسداشت ارزش‌های اصیل قرآنی و اسلامی و تکریم شاعران آذری زبان برگزار خواهد شد.

شرفی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این جشنواره سعی دارند تا به بهترین شکل این جشنواره را برگزار کنند تا بیش از هر زمان دیگر شایستگی‌ها و عظمت مکتب اسلام و دلدادگی آذری ‌زبان‌ها به این فرهنگ غنی به نمایش گذاشته شود.

این مسئول به میزبانی چندین جشنواره ملی همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: به همت کمیته فرهنگی و هنری برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت تدارک دیده شده است که نمونه آن جشنواره شعر فجر همزمان با تهران به صورت شمال غرب و با میزبانی این استان‌ها در اردبیل انجام می‌شود که می‌تواند ظرفیت خوبی برای شاعران و ادیبان استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از میزبانی اردبیل برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و افزود: در کنار آن برای سومین سال متوالی جشنواره عکس تجلی حضور در گرامیداشت 22 بهمن برگزار خواهد شد که همه علاقمندان به این حوزه می‌توانند حتی با گوشی تلفن همراه خود جلوه‌های زیبایی از راهپیمایی 22 بهمن را به تصویر کشیده و بیش از هر زمان دیگر عظمت حضور مردم را به رخ جهانیان بکشند.

شرفی این جشنواره را در حقیقت ارزشمند‌ترین حضور هنرمندان عکاس به عنوان راویان صدیق این حوزه برشمرد و تاکید کرد: چندین سال است که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این جشنواره برگزار شده و برترین عکاسان مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

این مسئول بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ثبت حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب، ایجاد روحیه نشاط، کشف استعدادها و زمینه‌سازی برای رقابت‌های مفرح در زمینه هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری طلیعه فجر به میمنت ایام دهه فجر در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: دهه فجر بهترین ایام و مناسبتی است تا بتوان زیباترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و عظمت آن را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/62005/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول