اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

همت مدیران برای جذب اعتبارات ملی ضرورتی انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل همه مدیران و مسئولان اجرایی را به جذب اعتبارات ملی فراخواند و گفت: باید در این زمینه همتی والا و پیگیری دلسوزانه داشته باشیم.

همت مدیران برای جذب اعتبارات ملی ضرورتی انکار‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست با فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان خلخال در خصوص پروژه‌های اجرایی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتبارات بیشتری را از محل اعتبارات ملی و در اختیار وزارتخانه‌ها جذب استان کنیم، به همان میزان در تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام موفق بوده و نسبت به افتتاح پروژه‌ها در موعد مقرر اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی است که در سطح ملی تلاش کنیم تا اعتبارات بیشتری را برای استان جذب کنیم و زمانی که این اعتبارات به استان تخصیص یافت با برنامه‌ریزی درست از این اعتبارات برای به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمام به عنوان مطالبه و انتظار حقیقی مردم استفاده کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سطح استان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قالب کمیته‌ها و ستادهای شهرستانی و استانی به جد پیگیری می‌شود، یادآور شد: بخشی از این پروژه‌ها به عنوان مهر ماندگار قطعاً با تزریق اعتبار دولتی و ملی تکمیل می‌شوند که باید سعی کنیم در کنار تکمیل و افتتاح این پروژه‌های اساسی دیگر پروژه‌های ریز و درشت را نیز تکمیل و راه‌اندازی کنیم تا برای دولت آینده میراثی نامیمون به یادگار نگذاریم.

نیکزاد گفت:‌ در حال حاضر در شهرستان خلخال 189 پروژه در دست اجراست که پیشرفتی حدود 20 تا 70 درصد دارد که با اولویت باید به تکمیل و افتتاح آنها همت کنیم.

این مسئول محور پیشرفت روز‌افزون استان را توجه به دو بخش کشاورزی و گردشگری اعلام کرد و بیان داشت: تمامی کارگروه‌های توسعه کشاورزی در استان و شهرستان‌ها فعال است و 132 میلیارد تومان اعتبارات کشاورزی با نرخ سود هفت درصد در اختیار صاحبان طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای قرار می‌گیرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان افزود: تاکنون 80 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی مصوب شده و به مرحله انعقاد قرارداد رسیده که قرار است تا پایان امسال بیش از 90 درصد این اعتبارات به فعالان بخش کشاورزی پرداخت شود.

نیکزاد عنوان کرد: این طرح‌ها اگر به موقع و با راهکارهای مناسب به مرحله اجرا و عملیاتی برسد، تحولی چشمگیر را در تولید محصولات متنوع کشاورزی، بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون در این بخش و همچنین ارتقای کیفی محصولات تولیدی شاهد خواهیم بود.

وی از تلاش و جدیت کارگروه‌های شهرستانی توسعه کشاورزی قدردانی کرد و با انتقاد از حاضر نشدن برخی از مدیران ادارات در جلسات حساس و تاثیر‌گذار ادامه داد: این حضور نیافتن مدیران ادارات سبب متضرر شدن مردم می‌شود که ما انتظار داریم حضور جدی مدیران ادارات مستقر در شهرستان‌ها در جلسات مهم و اساسی را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در پایان همچنین بر پیگیری و جدیت فرمانداری‌های شهرستان‌ها و تعامل دستگاه‌ها در پیگیری پروژه‌های عمرانی و اجرایی تاکید کرد و ابراز داشت: وظیفه ماست که با رعایت کیفیت به نحو احسن اعتبارات را در پروژه‌ها هزینه کرده و آنها را به سرانجام واقعی برسانیم.

انتهای پیام/62005/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول