اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور خبر داد

جذب یک میلیارد ریال اعتبار برای بقعه امامزاده محروق(ع) نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بقعه امامزاده محروق(ع) یک میلیارد ریال جذب شده است.

جذب یک میلیارد ریال اعتبار برای بقعه امامزاده محروق(ع) نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمد ذاکری در نشست خبری خود با خبرنگاران نیشابور اظهار داشت: از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بقعه امامزاده محروق(ع) یک میلیارد ریال جذب شده است.

وی اظهار داشت: 2 هزار و 500 مترمربع زیرسازی شده و در آستانه سنگ‌فرش شدن است و 800 مترمربع نیز محوطه‌سازی شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: احداث 9 واحد سوئیت اقامتی تا مرحله اسکلت پیش رفته و بازسازی سرویس‌‌های بهداشتی به اتمام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور ادامه داد: طرح جامع امامزاده حبیب(ع) روستای حاجی‌آباد بخش زبرخان تهیه و تصویب شده است.

ذاکری توضیح داد: ایجاد مسیر 800 متر جاده از بقعه تا بزرگراه نیشابور ـ مشهد، احداث 10 واحد سوئیت زائرسرا، 10 واحد تجاری، پارکینگ و ایجاد محوطه‌سازی و فضای سبز در دست اقدام است که برودت هوا و بارش برف و باران موجب توقف‌های مقطعی در فعالیت عمرانی شده است.

وی درباره حرم امام‌زاده یحیی(ع) باغشن زبرخان گفت: ساخت صحن، زائرسرا، احداث جاده، دیوارکشی تمام حرم، نورپردازی و نصب دوربین شمارشگر زائر تمام شده است.

رئیس اداره اوقاف نیشابور از وقف مجتمع فرهنگی و مذهبی جواد‌الائمه(ع) برای امور دینی به‌ویژه ارائه خدمات به زائران پیاده حضرت امام رضا(ع) و ارائه خدمات در این باره خبر داد و اضافه کرد: در ایام مناسبتی آخر صفر 2 هزار و 200 نفر هم اسکان یافته و هم پذیرایی شدند و 2 هزار و 700 نفر فقط اسکان یافتند.

ذاکری افزود: بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار که فقط 30 میلیون ریال آن دولتی و باقی از سوی خیران است برای اجرای طرح جامع حرم امامزاده سلیمان(ع) روستای عصمت‌آباد که مشابه طرح جامع امامزاده حمزه(ع) شهر عشق‌آباد است، هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با اشاره به نصب گلدسته‌های حرم امامزاده سلیمان(ع) عصمت‌آباد، گفت: نماسازی بقاع متبرکه تکیه ابوالفضلی، بی‌بی شطیطه و امامزاده حبیب(ع) حاجی‌آباد نیز به پایان رسیده است.

ذاکری عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی تکیه ابوالفضلی و بقعه فضل‌بن شاذان تعمیر و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: بازسازی 33 اتاق زائران بقعه امامزاده حسین‌اصغر(ع) روستای برزنون سرولایت نیشابور و دو سوئیت بقعه قدمگاه رضوی در حال ساخت است.

ذاکری اضافه کرد: کاشی‌کاری بقعه بی‌بی شطیطه شهرستان در سال گذشته با 162 میلیون ریال اعتبار از منابع دولتی انجام شد.

انتهای پیام/70010/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول