اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان مرودشت

80 هزار روستایی در مسکن غیرمقاوم زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: 17 هزار مسکن روستایی غیرمقاوم و ناپایدار در شهرستان مرودشت وجود دارد که حدود 80 هزار نفر در آن ساکن هستند.

80 هزار روستایی در مسکن غیرمقاوم زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، یدالله حسینی اظهار داشت: وجود بیش از 17 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در شهرستان مرودشت زنگ خطری برای روستائیان این شهرستان محسوب می‌شود که در اثر بروز حادثه‌ خسارات غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد.

رئیس شورای مسکن مرودشت افزود: با توجه به اینکه کشورمان در کمربندی زلزله واقع شده، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی یک اصل و ضرورت انکارناپذیر است که در همین راستا امیدواریم روستائیان از این فرصت استفاده کرده و تسهیلات مورد نیاز که با پنج درصد کارمزد و با تضمین سفته زنجیره‌ای صورت می‌گیرد را دریافت کنند.

حسینی به عدم استقبال برخی روستائیان از دریافت تسهیلات برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود اشاره کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های متعدد با شوراهای روستا، دهیاران و بخشداران بر ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تاکید شده است.

فرماندار مرودشت اطلاع‌رسانی مستمر و پیوسته را از ضروریات استقبال این طرح برشمرد و تصریح کرد: مشارکت و همکاری رسانه‌ها در این زمینه، می‌تواند فضا را به سوی پیشرفت و رسیدن به نقطه نهایی سوق دهد و انتظار می‌رود که این امر مهم را به یک مقطع ویژه محدود نکنند.

وی گفت: 10 هزار و 183 واحد غیرمقاوم در این شهرستان تاکنون با مشخصات کامل شناسایی و از این تعداد برای یک‌هزار و 22 واحد پروانه صادر شده، 488 واحد تشکیل پرونده داده و 418 نفر در سامانه به ثبت رسیده که تا رسیدن به نقطه مطلوب و نهایی کار با جدیت و سرعت ادامه می‌یابد که البته استمرار این حرکت نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول