اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

علم باید در خدمت دین باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج از پیامبر عظیم الشان اسلام به عنوان چراغ هدایت و نماد وحدت مسلمانان جهان نام برد و گفت: علم باید در خدمت دین باشد.

علم باید در خدمت دین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول از پیامبر عظیم‌الشان اسلام به عنوان برکتی الهی نام برد و اظهار کرد: علی‌رغم همه اهانت‌ها به ساحت پیامبر از سوی دشمنان و تلاش‌های گسترده آنان برای کم‌رنگ کردن دین اسلام هر روز بر عظمت ایشان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روزه نام مبارک محمد بر زبان میلیون‌ها مسلمانان در هنگام نماز و یا ذکر صلوات جاری است، تصریح کرد: برکات پیامبر عظیم‌الشان با گذشت یک هزار و 400 سال از وفاتشان بر جهانی هستی می‌درخشد.

به گفته امام جمعه سنندج، امروز استکبار جهانی با اجرای توطئه‌های مختلف در تلاش است که عظمت پیامبر(ص) در دنیا کمرنگ کند و این در حالیست که عظمت و بزرگی پیامبر(ص) برای جهانیان آشکار است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری مراسمات در ماه ربیع‌الاول به مناسبت میلاد پیامبر در ایران و کشورهای اسلامی با گذشت هزار و 400 سال نشان از علاقه و عشق پایان‌ناپذیر مسلمانان به ایشان و بی‌اثر بودن توطئه‌های دشمنان است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت علم اندوزی از دیدگاه اسلام و قرآن و تأثیرات آن بر رشد و توسعه جوامع اشاره کرد و گفت: مقام و منزلت علم و عالم بسیار بالاست به طوری که بارها در قرآن کریم و توسط پیامبران الهی به آن اشاره شده است.

به گفته مجتهدی، تعالیم الهی سرشار از مفاهیمی است که بر ارزش والای علم و علم‌آموزی تأکید دارد و انسان را به شیوه‌های مختلف به تلاش در کسب آن سفارش کرده است.

امام جمعه سنندج افزود: جایگاه علم از دیدگاه خدا به اندازه‌ای است که در قرآن به قلم و نوشته سوگند یاد کرده است، اما تنها علمی ارزشمند است که روشنی‌بخش و هدایتگر باشد و مردم را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

این مسئول تاکید کرد: هدف از کسب علم نباید ترویج الگوهای غربی باشد بلکه زمینه‌ای برای برای تحقق اهداف اسلام و در راستای خدمت به مردم و جامعه باشد.

وی دستیابی به علوم مختلف و اقتدار علمی را اصلی مهم در دستیابی به استقلال و اقتدار هر جامعه و کشوری دانست و اضافه کرد: ارتقا سطح علم در زمینه‌های مختلف موجب خودکفایی و اقتدار بیش از پیش کشور می‌شود.

امام جمعه سنندج به موفقیت‌های قابل توجه کشورمان در عرصه‌های علمی اشاره کرد و گفت: اقدامات زیادی در این حوزه صورت گرفته و در حال حاضر در زمینه رشد علمی در شرایط خوبی بهسر می‌بریم ولی برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید با جدیت تلاش کرد.

مجتهدی در پایان به تلاش‌های گسترده دشمنان در راستای ترویج الگوهای غربی در حوزه‌های مختلف در بین مسلمانان اشاره کرد و اذعان داشت: برای این که مسلمانان از سایه سنگین تمدن ضد دینی غرب رهایی یابند آموزه‌های قدسی اسلام را به روشنی تبیین و گسترش دهند.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول